مراسم عزاداری محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود

حجت الاسلام مهدوی بابیان اینکه عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع)تحت هیچ شرایطی تعطیل نمی شود گفت: این مراسمات با رعایت جدی پروتکل های بهداشتی برپا می شود.‌

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «سعید مهدوی» امروز (پنج شنبه،۱۴ مرداد ) در جلسه ستاد محرم استان گیلان اظهار کرد: همه مساجد، تکایا و حسینه ها آماده استقبال از ماه محرم شدند.



مدیرکل تبلیغات اسلامي گیلان با بیان اینکه اهمیت بهداشت روح و روان کمتر از بهداشت جسمی نیست گفت: باید سامانه‌ای تعبیه شود تا تعارضی که دشمن می‌خواهد بین برگزاری مراسمات و بهداشت ایجاد کند، باطل شود.



دبیر ستاد محرم استان گیلان با اشاره به مصوبات مربوط به برگزاری مراسمات محرم تصریح کرد: تغییراتی در برخی مصوبات سال گذشته اعمال شده و برگزاری جلسات بحث اقناعی و توجیهی برای تشکل‌ها و مبلغین قبل از شروع ایام محرم پیش بینی شده است.



حجت الاسلام مهدوی برگزاری مراسم ایام محرم را منوط به اخذ مجوز و در اماکن باز و مسقف تا ارتفاع 6 متر با تجمعات حداقلی دانست و عنوان کرد: برگزاری مراسمات محرم فارغ از وضعیت‌های شعارگونه است و در شرایط قرمز، نارنجی و زرد با رعایت موارد بهداشتی برگزار می‌شود.



مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه به تمامی بخشداران و دهیاران اعلام شده که جلسات ابا عبدالله(ع) به هیچ عنوان نباید تعطیل شود افزود: امسال بدون تعیین رنگ‌ها، مراسمات محرم در همه مکان‌های مربوطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.



وی اضافه کرد: آموزش و پرورش موظف است مدارس نزدیک به مساجد را جهت برگزاری مراسمات ایام محرم در اختیار هیئات مذهبی و مساجد قرار دهد تا در صورت عدم وجود شرایط در مساجد، مراسمات در مدارس و در فضای بزرگتر برگزار شود.



حجت الاسلام مهدوی با اشاره به برداشته شدن ممنوعیت دسته بری عزاداری تصریح کرد: محور دسته بری عزاداری به صورت محلی وجود دارد اما تجمع دسته جات عزاداری در خیابان‌ها ممنوع است.



دبیر ستاد محرم استان گیلان با اشاره به ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پیش بینی راهکارهای جایگزین در مناطقی که امکان برگزاری مراسم وجود ندارد گفت: تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای دارای وضعیت حاد کرونایی در دستور کار است.



مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه حضور هیئات مذهبی در حرم امامزادگان جهت برگزاری مراسم ممنوع است خاطرنشان ساخت: برپایی ایستگاه صلواتی بوده و پخش نذورات بصورت بسته بندی بهداشتی و بیرون بر مانعی ندارد اما به جای ایستگاههای صلواتی موکب سلامت با توزیع مواد بهداشتی پیشنهاد می شود.

کد خبر 1082352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha