بسیجیان قرارگاه پدافند زیستی آمل ۳۶ هزار سی سی خون اهدا کردند/تقدیر فرمانده سپاه کربلا از بسیجیان فعال در جبهه مقابله باکرونا

اقوامی گفت: بسیجیان قرارگاه پدافند زیستی بسیج جامعه پزشکی و سلامت شهرستان آمل در راستای کمک مومنانه و ایفای مسولیت‌های اجتماعی و رفع نیاز بیماران به فرآورده های خونی تاکنون ۳۶ هزار سی سی خون اهدا کردند.

«عباس اقوامی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بسیج جامعه پزشکی شهرستان آمل برای مهار این بیماری پای کار است، اظهار کرد: خدمات بسیج جامعه پزشکی شهرستان آمل در این مدت علاوه بر شهرستان آمل بر حسب ضرورت و شرایط خاص در شهر‌های اطراف با اعزام نیرو وتجهیزات مورد نیاز ارائه شده است.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان آمل افزود: تلاش مجموعه بسیج جامعه پزشکی وسلامت شهرستان آمل در راستای پیشگیری، کنترل و آموزش تا زمان ریشه کنی و از بین رفتن این ویروس ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه سخنانش به بازدید سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا مازندران و سرهنگ «ولی اللهی» معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا از مرکز تجمیعی واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی آمل اشاره کرد و گفت: در این بازدید خادمین سلامت شهر هزار سنگر آمل از سوی فرمانده سپاه کربلا مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

اقوامی با بیان اینکه در حاشیه بازدید فرمانده سپاه کربلای مازندران از فعالیت نیروهای جهادی بسیج جامعه پزشکی و سلامت آمل در بیمارستان، هدایایی تقدیم خادمین سلامت شد، افزود: این مجموعه باعنوان اولین مرکز واکسیناسیون سپاه کربلای مازندران در ۲۲ تیر ماه سالجاری در آمل شروع به‌کار کرد‌.

 

وی تصریح کرد: در موج پنچم کرونا از سوم مرداد ماه جاری  ۲۰ پرستار با دستور ویژه فرمانده سپاه کربلا به بیمارستان‌ها اعزام شدند که هم اکنون تعدادشان به ۷۰ نفر رسید، این پرستاران به کمک مدافعان سلامت رفتند و مشغول خدمت‌رسانی هستند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان آمل خاطرنشان کرد: فرمانده سپاه کربلای مازندران که با هدف تقدیر از عوامل اجرایی واکسیناسیون کرونا در امامزاده قاسم (ع) آمل حضور پیدا کرده بود، به همه ۲۲ خادم اعم از واکسیناتور و غیره کارت هدیه اهدا کرد.

 

وی اذعان کرد: تاکنون در اولین مرکز واکسیناسیون سپاه کربلا در استان ویژه بسیج جامعه پزشکی، عوامل اجرایی انتخابات، خبرنگاران و کهنسالان واکسینه شدند.

 

اقوامی با بیان اینکه از اسفند ۱۳۹۸، تاکنون ۸۷۹۱ نفر از خدمات رایگان این مرکز بهداشتی زیر نظر سپاه کربلا بهره مند شدند، گفت: قرارگاه پشتیبانی جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بسیج جامعه پزشکی و سلامت باتوجه به نیاز بیماران مبتلا به کرونا و نیاز به اکسیژن‌تراپی در منازل با تهیه ۵۰ سیلندر کپسول اکسیژن ۲۰ و ۱۰ لیتری و ۵۰ دستگاه مانومتر و اضافه کردن آن به ۲۰۰ سیلندر دیگر، به بیمارانی که در منازل قرنطینه می‌شوند کمک می‌کند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات این قرارگاه اذعان کرد: در عید سعید غدیرخم قرارگاه پشتیبانی و جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بسیج جامعه پزشکی و سلامت سپاه شهرستان آمل اقدام به پخت و توزیع ۵۰۰ پرس غذای گرم علوی شام و نهار ویژه مدافعین سلامت و مراجعین بیمارستان های  امام خمینی(ره) شمال، امام رضا(ع) کرده است.

 

اقوامی، طبخ و توزیع تعداد ۸۰۰پرس غذای گرم نهار علوی در مناطق محروم، توزیع ۱۲۰۰ بسته میوه و شیرینی علوی،اهدای ۲۰۰بسته ماسک علوی، ویزیت علوی ۱۱ بیمار به صورت رایگان درمنزل،توزیع ۳۰۰ عدد محلول ضدعفونی دست،توزیع ۲۰۰ باکس آب معدنی یک‌نفره، توزیع ۵۰ بسته معیشتی علوی بین خانواده های تحت پوشش،تحویل امانی ۴۲ سیلندر و مانومتر اکسیژن علوی به نیازمندان، شهروندان ، مدافعین سلامت و بیماران  را از دیگر آمل برشمرد.

 

وی به پویش مردمی نذر اهدای خون در راستای کمک مومنانه و ایفای مسولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: بسیج جامعه پزشکی و سلامت شهرستان آمل، این آمادگی را دارد در راستای جبران کمبود خون بیماران با اهدای خون، نیازمندان فرآورده‌های خونی را یاری کنند.

اقوامی یادآورشد: بسیجیان این قرارگاه تاکنون بیش از ۳۶ هزار سی سی خون اهدا کردند.

کد خبر 1082377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha