زلزله زده های مستقر در چادر تا سه ماه آینده صاحبخانه می شوند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: بازسازی و ساخت واحدهای مسکونی برای ۱۴۳ خانوار زلزله زده استان که در چادر به سر می برند، تا سه ماه آتی به اتمام می رسد.

«علی محمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: تلاش بر این است که تا پیش از رسیدن فصل سرما، تمام خانواده های خسارت دیده از زلزله بهار امسال در گرمه و جاجرم که در چادر مستقر هستند، به خانه های بازسازی شده بروند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته پیگیری ها برای بازسازی سایر واحدهای خسارت دیده هم در حال انجام است و تسهیلات بازسازی زلزله مصوب شده اما هنوز ابلاغ نشده است.

 

محمدی با اشاره به اینکه تسهیلات بهسازی مسکن روستایی با سقف 100 میلیون ریال به زلزله زده ها پرداخت می شود، گفت: برای سرعت دادن به کار بازسازی، بخشی از تسهیلات از محل طرح ویژه مسکن روستایی به بازسازی سوق یافته که پرداخت آن در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات بازسازی برای مناطق روستایی 80 میلیون تومان مصوب شده است، گفت: این میزان، پاسخگوی نیاز بازسازی نیست و با هماهنگی انجام شده تلاش دایم تا تسهیلات متمم و وام قرض الحسنه هم به این خسارت دیدگان پرداخت شود تا به کار بازسازی سرعت داده شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: امید می رود تا تسهیلات بازسازی به موقع پرداخت شود و بتوانیم به ساخت منازل روستاییان سرعت دهیم.

 

بر اثر وقوع زمین لرزه 27 اردیبهشت ماه امسال بیش از یک هزار و 300 واحد مسکونی در شهرستان های گرمه و جاجرم آسیب دید.

 

 

 

کد خبر 1082646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha