روزی به نام خبرنگار/ خبرنگاران سربازان خط مقدم آگاهی بخشی و دانایی هستند

خبرنگاران سربازان خط مقدم آگاهی بخشی و دانایی هستند و به عنوان میراث داران قلم شهدای خبرنگار نقش مهمی در آگاهی بخشی صحیح به مردم دارند.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ خبر واژه ای به وسعت زندگی است و خبرنگار تلاشگری است که می کوشد تا با انتشار به موقع و حضور در صحنه های مختلف اطلاعات خبری را به سرعت و با دقت به گوش جهانیان برساندوبا آگاهی بخشی طلایه دار دانایی باشد.

 

فعالان عرصه خبر و رسانه با تلاش و پی گیری های به مقع در تمامی مراحل توسعه کشور، با حساسیت و مسوولیت پذیری،  نقش دارند وهمگام با مسوولان و همراه با مردم  هستند.

 

دقت نظر،‌ توجه به مطالبات مردم، از خودگذشتگی در بسیاری از مسائل و دغدغه‌های شخصی از مهم­ترین ویژگیها و رسالتهای­ خبرنگاران به عنوان چشم بینا و گوش شنوای جامعه است.

 

در عرصه جنگ و جهاد، کار خبرنگار همانند سرباز خط مقدم است که باید هم ایثار را انتقال دهد و هم خصومت دشمن را کاری که سالهای سال خبرنگاران در میادین جنگی با ایثار جان خود در جای جای جهان انجام می دهند.

 

روزی درمزار شریف افغانسان، کشوری که گویی آفریده شده تا روی آرامش نبیند، همسنگری از عرصه خبرنگاری قلم در دست گرفت تا بنوسید از مظلومیت مردمی که در پس قدرت طلبی های عده ای دیگر خونشان به ناحق ریخته می شود.

 

« محمود صارمی» به جای نجات جان خود در کنسولگری ایران ماند و تا لحظه شهادت به حرفه خود مشغول بودو تلفتن در دست گفت: مزار شریف سقوط کرد ، هفدهم مرداد ماه ۱۳۷۷، اینجا محل کنسولگری ایران در مزار شریف است، من محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هستم، گروه طالبان چند ساعت پیش وارد مزار شریف شدند. خبر فوری، فوری. مزار شریف به دست طالبان سقوط کرد، عده‌ای از افراد طالبان در محوطه کنسولگری دیده می‌شوند به من بگویید که چه وظیفه‌ای.....      و در لحظه ای با اصابت گلوله ای صدای فریاد مظلومیت خاموش شد.

 

شهید صارمی با تنها سلاحش که ایمان و قلمش بود، در آن وضعیت بحرانی کشور مصیبت‌زده افغانستان توانست مظلومیت مردم ستم‌دیده، زجر کشیده و بی‌دفاع و بی‌گناه به‌ویژه مردم «مزار شریف» و جنایت گروه، متحجر طالبان را به طور صریح و سالم به گوش جهانیان برساند.

 

محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و شهادت زیباترین واژه و بهایی ارزشمتد برای  بهشت موعود است.

 

شهید «محمود صارمی» خبرنگار شجاع و وظیفه شناس لرستانی بود که در هفدهم مرداد سال ۱۳۷۷ در کشور افغانستان توسط گروه تروریستی طالبان به شهادت رسید.

 

این شهید بزرگوار در سال ۱۳۷۵ به عنوان مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در «مزارشریف» انتخاب و در ۲۶ دی‌ماه همان سال به عنوان مسئول نمایندگی خبرگزاری راهی «کابل» شد یعنی زمانی که این کشور درگیر جنگ‌های داخلی بود و به‌خوبی می‌دانست در این سرزمین آشوب زده خطر به اسارت درآمدن و حتی شهادت وجود دارد، اما بر حسب وظیفه و رسالت و تکلیف، این راه را انتخاب کرد.

 

تا مدت‌ها از سرنوشت این ۹ نفر گزارشی منتشر نشد، تا اینکه پیکرهای آنان در یک گور جمعی در خرابه‌های پشت کنسولگری به دست آمد، پیکر آنان ۲۲ شهریور ۱۳۷۷ به تهران منتقل شد و به خاک سپرده شد.

 

خبرنگاران میراث داران قلم شهدا و اولیای الهی هستند و امروز فعالان این عرصه باید تلاش کنند امانت داران خوبی باشد و با نیت خدمت به مردم پا در این عرصه گذاشته و تلاش کنند.

 

خبرنگار متعهد برای انجام رسالت ‌اطلاع‌رسانی، حتی حاضر به از دست دادن جان خویش است و این همان حماسه‌ای بود که خبرنگار شهید، محمود صارمی مفتخر به خلق آن شد و مفهومی پر فضیلت به حرفه ‌خبرنگاری بخشید. ‌

 

در سال های اخیر با شیوع ویروس کرونا بویژه در ماه های نخست که طرح قرنطینه خانگی و تعطیلی مشاغل مطرح شد، خبرنگاران همپای  شبکه بهداشت و درمان در میدان حاضر بود و ساعتی در بیمارستان، ساعتی در کنار گروه های جهادی و ساعتی دروبینارهای مسئولان پیگیر مشکلات مردم بود و در این عرصه ایثارگری ها به ثبت رسید.

 

خبرنگارانی به بیماری کرونا مبتلا شدند و به موقع درمان شدند و خبرنگارانی دیگر که جان خود را از دست دادند و بار دیگر ایثار و فداکاری خود را به رخ جهانیان کشاندند.

 

همچنان که کشور درگیر مهمان ناخوانده کووید 19 است، اصحاب رسانه‌ در خط مقدم مقابله و پیشگیری از این بیماری قرار دارند و امید می رود در کنار جانفشانی مدافعان سلامت و همراهی عموم مردم شاهد نابودی ویروس کووید ۱۹ باشیم.

 

 

کد خبر 1082787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha