تشکیل ستاد های امر به معروف و نهی از منکر در ادارات ونهادهای استان لرستان

حجت الاسلام حقیان با بیان اینکه احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است، گفت: ستاد های امر به معروف و نهی از منکر در تمام ادارات، نهادها و در بین اقشار مردمی تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام « رضا حقیان» امروز(17 مرداد) در گردهمایی بزرگ مسئولان هیات های مذهبی و گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان دلفان، اظهار داشت: هر اداره و نهادی باید یک ستاد امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: نیروهای این ستادها در ادارات با معرفی رئیس اداره به ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان به عنوان عضو ستاد شناسایی و برای این افراد تشکیل پرونده داده می شود.

 

وی بیان کرد: فلسفه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات، ارگان ها و نهادها، ترویج و تبلیغ فریضتین امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی و زبانی در زودن و کاهش منکرات است.

 

حجت الاسلام حقیان ادامه داد: متاسفانه تصور برخی از افراد جامعه این است که فقط بدحجابی منکر است، در حالی که بنا بر تحقیقات علمی که صورت گرفته است ما473 معروف قرآنی داریم و بیش از450 مورد منکر داریم که در قرآن ذکر شده است و موارد بسیاری که در روایات و احادیث ذکر شده است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان خاطرنشان کرد: تعداد بسیار زیادی معروف و منکر وجود دارد که عرف و عقل نشخیص میدهد که همه این موارد دسته بندی شده است.

 

وی اذعان داشت: ما باید تلاش همه جانبه داشته باشیم که ضمن اینکه نسبت به موضوع حجاب و تبلیغ و ترویج این مهم باید تلاش شود، باید در راستای دیگر مسائل هم باید حساس باشیم.

 

حجت الاسلام حقیان اظهار کرد: ایجاد باور نسبت به وجوه  فرهنگ غنی امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین گام در راستای تحقق این فریضه دینی است.

کد خبر 1083029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha