برگزاری نشست هیئت های مذهبی جیرفت با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان

امروز ۱۷ مرداد با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، جمعی از مسئولین و هیئت های مذهبی شهرستان جیرفت، نشست هئیت های مذهبی شهرستان با رویکرد نحوه برگزاری مجالس عزاداری ماه محرم در مصلی پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۱۷ مرداد با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، جمعی از مسئولین و هیئت های مذهبی شهرستان جیرفت، نشست هئیت های مذهبی شهرستان با رویکرد نحوه برگزاری مجالس عزاداری ماه محرم در مصلی پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

 

حجت الاسلام «میثم تارم» در این نشست، ضمن گرامیداشت یهد و خاطره شهدا به ویژه شهید خبرنگار صارمی، گفت: جنگ امروز، جنگ رسانه است و آن کسی پیروز میدان است که از نظر کمی و کیفی بدون فوت وقت و با فرصت شناسی و زمان شناسی بتواند اطلاع رسانی دقیق، مفید و سودمند کند.


امام جمعه جیرفت افزود: جنگ نرم، خبر و رسانه است که زمینه پیروزی جنگ سخت را فراهم می کند و رسانه از مهمترین ابزار جنگ نرم است.


وی با اشاره به این که امسال دومین سالی است که عزاداری ماه محرم در فضای مسموم ویروس منحوس کرونا برگزار می‌شود، بیان کرد: قطعا محدودیت هایی ایجاد می شود عقل و شرع و دین ما حکم می کند که دقیقا شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنیم و خوشبختانه به اذعان مسئولین بهداشتی، تاکنون هئیت های مذهبی و مذهبیون این شیوه نامه ها را به نحو مطلوب رعایت کرده اند.


حجت الاسلام تارم ابراز کرد: امام راحل به درستی فرمودند؛ این محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است، که این جمله نشان از اهمیت محرم و صفر و مجالس عزاداری امام حسین (ع) دارد پس باید مجالس عزاداری را با رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی برگزار کنیم.


امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: نباید این گونه فکر کرد که چون مجلس عزای امام حسین (ع) است پس ضرورتی ندارد که شیوه ها نامه های بهداشتی را رعایت کنیم، این تفکر از نظر عقل، منطق و شرع مقدس محکوم است و قابل توجیه نیست.


وی اضافه کرد: در حقیقت چنین حرف ها و شعارهایی تنها بهانه به دست آنهایی می دهد که به با صحنه سازی به دنبال این هستند که چهره هیئت های مذهبی را مخدوش کنند پس باید در برپایی مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان با دقت شیوه های نامه های بهداشتی رعایت شود.


حجت الاسلام تارم ضمن توصیه به مداحان و سخنرانان، اظهار کرد: باید از طرح  مطالب خلاف عقل، دین و مکتب امام حسین (ع) که باور آنها سخت است پرهیز کنید تا خدایی نکرده نوجوانان، جوانان و فرهیختگان از مجالس دین، گریزان نشوند.


امام جمعه جیرفت تاکید کرد: برای حفظ سلامت مردم مداحان و سخنرانان باید وقت را رعایت کرده و از مطالب مستحکم و به تعبیر قرآن کریم قول سدید استفاده کنید، اگر چنین شد آن وقت این محرم، محرمی است که اسلام را نگه می دارد.


وی ادامه داد: هیئت های مذهبی همچون گذشته برای حفظ امنیت مجالس عزاداری باید با نیروهای نظامی و انتظامی همکاری کرده و تا حد امکان سد معبر نکنند.


حجت الاسلام تارم تصریح کرد: با توجه به محدودیت در اجرای برنامه های مجالس عزاداری بنابراین فضای شهر از جمله فضای بیرونی مساجد، حسینیه ها، تکایا و منازل را با برافراشتن بیرق امام حسین (ع) به حسینیه ای بزرگ تبدیل کنیم.

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: سخنان امام راحل و رهبری در خصوص ماه محرم و امام حسین (ع) را انتخاب کرده و در فضا سازی سطح شهر استفاده کنیم.

 


رعایت شیوه نامه های بهداشتی هنگامی برای ما ارزش دارد که در تبعیت از سخنان رهبری باشد 




حجت الاسلام «غلامحسین حقانی» در این نشست، گفت: سلامت برای جریان مذهبی یک امر مهمی است و همواره زیبا ترین، پاک ترین و تمیز ترین مکان در سطح مکان های عمومی جامعه، حتما حرم ها، مساجد و تکایا هستند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: سال گذشته دغدغه این بود که آیا می شود سلامت و مراسم عزاداری را اداره کرد؟ که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برپایی مراسم عزاداری به این سوال پاسخ داده شد.


وی ابراز کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی هنگامی برای ما ارزش دارد که در تبعیت از سخنان رهبری باشد چرا که رهبری فرمودند؛ شما شوه نامه سخت گیرانه بنویسید ما می دانیم جریان مذهبی این شیوه نامه ها را با قدرت اجرا می کند پس اگر ادعای ولایی بودن داریم باید در برپایی مجالس ماه محرم حتما شیوه های بهداشتی را رعایت کنیم.


حجت الاسلام حقانی اظهار کرد: از آنجایی که مجالس عزاداری باید در فضای باز برگزار شود و با گرمی هوا مواجه هستیم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی سخت و دشوار است اما چون رهبری ضمانت کرده اند پس باید این سختی را به جان خرید و این شیوه نامه ها را با دقت اجرا کرد.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: اولین درس بزرگ مکتب امام حسین (ع) ولایت پذیری است پس باید پیرو رهبری بود و در رعایت شیوه نامه های بهداشتی دقت کرد.

 

 

هیئت های مذهبی برای دریافت مجوز برگزاری مجالس عزاداری در سامانه بیرق ثبت نام کنند



حجت الاسلام «حسین محمدی» در ادامه این نشست، گفت: امسال مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی و تحت عنوان شعارهای واحد زیر علمت امن ترین جای جهان است، نسل در نسل در پناهت هستم، برگزار می شود بنابراین هیئت های مذهبی می توانند یکی از این شعارها را بر سر درب ورودی هیئت نصب کنند.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی جیرفت افزود: قریب ۲ سال است که با ویروس منحوس کرونا مواجه هستیم و در ابتدای شیوع این ویروس شاید به لحاظ بعد روحی و روانی خیلی از هیئت ها و مجالس روضه تعطیل شد.


وی بیان کرد: امسال تمام تلاش ما بر این است که با همکاری هیئت های مذهبی سطح شهرستان مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پر رونق و با قوت برگزار شوند.


حجت الاسلام محمدی ابراز کرد: امسال به دلیل وضعیت کرونایی و کم عرض بودن خیابان طالقانی هیچ هیئت مذهبی نمی تواند در این محدوده مراسم سینه زنی برگزار کند.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی جیرفت تاکید کرد: هیئت های مذهبی برای دریافت مجوز برگزاری مجالس عزاداری محرم حتما در سامانه بیرق ثبت نام کنند.


وی اظهار کرد: امسال با توجه به دستورالعمل های ابلاغی یک خیابان در سطح شهر جیرفت ترجیحا خیابان طالقانی برای تعظیم شعائر اسلامی، متناسب با ماه محرم فضا سازی می شود.

 

 

مجموعه شهرداری و شورای اسلامی در برپایی مراسم عزاداری در کنار هیئت های مذهبی است

 


«امین قاسمی» در این نشست، گفت: اولین دستور رئیس شورای اسلامی جیرفت پس از تصدی این پست، این بود که شهرداری باید در حد توان نسبت به سیاه پوش کردن سطح شهر اقدام کند.


سخنگوی شورای اسلامی شهر جیرفت با بیان این مطلب که محرم خط قرمز ما است، افزود: ما شیعه امیرالمؤمنین علی (ع) هستیم و مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر جیرفت در ماه محرم در کنار هئیت های مذهبی است و با آنها همکاری می کند.

کد خبر 1083064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha