توسعه فضای خبری و رسانه ای یکی از الزامات مهم جامعه است

حجت الاسلام محمودی اصل گفت: توسعه فضای خبری و رسانه ای یکی از الزامات مهم جامعه است که داشتن آن و قوی بودن آن باعث تعالی آن جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سیدهدایت محمودی اصل» امروز (۱۷ مرداد ماه) در آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان لنده با گرامی داشت روز خبرنگار، گفت: جامعه بشری نیازمند داشتن آگاهی از رفتار و کردار جامعه است که خبرنگاران در جامعه برای بیان حقایق تلاشی مضاعف دارند.

 

امام جمعه شهرستان لنده افزود: بحث خبر و رسانه قدمتی به بلندی پیدایش بشر است که از جایگاه روایات و روایت گران با توسعه تکنولوژی به امروز و جایگاه خبرنگاری رسیده اند.

 

وی تاکید کرد: توسعه فضای خبری و رسانه ای یکی از الزامات مهم جامعه بوده که داشتن آن و قوی بودن آن باعث تعالی آن جامعه خواهد شد.

 

محمودی اصل گفت: در حوزه ورزش، سیاست، عمران و رفاه شاهد بیان مطالباتی از دل محرومیت ها است که اگر خبرنگاران نباشند، این مهم چندان به گوش مسئولان نمی رسد.

 

امام جمعه شهرستان لنده با اشاره به نزدیکی آغاز دهه اول ماه محرم، گفت: اگر رسانه ها نبودند نمی توانستیم این شکوه و حماسه را به منصه ظهور برسانیم و مردم با آگاهی از این مراسمات به صورت مجازی و واقعی حضور پیدا کنند.

 

سرهنگ «روح الله ویسی» هم با گرامی داشت روز خبرنگار گفت: تلاش و زحمات خبرنگاران در جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست و لذا باید این عزیزان به درستی تکریم شوند.
 


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده افزود: یک رسانه خوب می تواند نقطه قوت در جامعه باشد تا مطالبات برحق مردم را به گوش مسئولان و عملکرد خوب مسئولان را به گوش مردم برسانند.

 

وی ادامه داد: خبرنگاران باید دارای فهم، سواد رسانه ای و متخصص در امورات باشند که این مهم نیز باید با ارائه دوره های سواد رسانه ای در جامعه به درستی صورت گیرد.
 

ویسی اظهار کرد: بیان مطالبات مردم یکی از رسالت های مهم رسانه است، ولی ما مسئولان نیز در بیان مطالبات رسانه ها باید پاسخگو باشیم.

 

«اسماعیل زارعی» هم در این آئین با گرامی داشت روز خبرنگار گفت: روز خبرنگار تنها یک روز نیست، بلکه تمام روزهای سال روز خبرنگار است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده افزود: طی کردن آموزش های تخصصی در حوزه اطلاع رسانی و خبرنویسی از مهم ترین کارهای است که باید این رویه صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: عضویت در خانه مطبوعات یکی از اقدامات خوبی است که در راستای تعالی و نشر ارزش های دینی و اسلامی صورت گرفته است.

 

زارعی یادآور شد: توزیع واکسن مرحله نخست خبرنگاران یکی از اقدامات خوبی بود که در راستای تفاهم نامه فی مابین وزارت بهداشت و وزرات ارشاد شکل گرفته است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده گفت: افتتاح خانه مطبوعات در استان می تواند بخشی از نیازها و حق و حقوق خبرنگاران را حفظ کند.

 

«تاح بدری» هم با اشاره به مطالبه گری رسانه ها گفت: خبرنگار نباید طوطی وار باشد چرا که برخی مدیران مطلبی را ارسال می کنند که با واقعیت جامعه مغایرت دارد.

 

رئیس انجمن خبرنگاران شهرستان لنده افزود: تعامل خبرنگاران و اصحاب رسانه با مدیران خیلی مهم است ولی این مهم نباید تحت مسائل مختلف تحت نفوذ مدیران قرار گیرد.

 

وی گفت: همراهی با مدیران در روزهای سرد و گرم و سختی ها همیشه نشان دهنده تعامل خبرنگاران بوده و هرکجا که مدیران شناختی از رسانه نداشتند مشکلات اساسی پیدا کردند.

 

بدری تاکید کرد: یکی از شاخصه های انتخاب مدیران دانش و آگاهی داشتن از واقعیت های اصول و حرفه خبرنگاری است.

کد خبر 1083134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha