اعضای شورا از دخالت در امور مساجد پرهیز کنند

مهدوی گفت: اعضای جدید شوراهای اسلامی روستاها از دخالت در امور داخلی مساجد پرهیز کنند.

«جمشید مهدوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: تعیین هیئت امنای مساجد ساز و کار قانونی خود را دارد و با نظر اعضای کمیسیون ستاد رسیدگی امور مساجد به ریاست امام جمعه و دبیری اوقاف احکام امنای مساجد صادر می شود.

 

دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد بندر آستارا بر تعامل هیئت امنای مساجد با اعضای شورا و مسئولین محلی تاکید کرد و افزود: این بدین معنا نیست که اعضای هیئت امنا تحت مدیریت شوراها اقدام کنند.

 

وی مسئولیت هیئت امنای مساجد را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: هیئت امنای مساجد مستقیما با اعتقادات دینی مردم سر و کار دارد و هیئت امناها در مکان مقدسی مثل مسجد خدمت می کنند و وظایف ایشان اصلا قابل مقایسه با سایر مناصب نیست لذا با هر تغییر مسئول محلی قرار نیست در ترکیب امنای مساجد هم تغییرات صورت پذیرد.

 

مهدوی با اشاره به اینکه با تغییر اعضای شوراها در روستاهای شهرستان، هیئت امنای مساجد تغییر نمی کنند، گفت: اعضای جدید شورا از دخالت در امور مساجد پرهیز کنند.

 

دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد بندر آستارا ادامه داد: اعضای شورای روستاها هم بهتر است امورات و مشکلات روستایی که نمایندگی مردم آن را بر عهده گرفته اند را سر و سامان بدهند و در این فرصتی که به دست آورده اند مشکلات عدیده ای که در روستاهای ما به چشم می‌خورد را مرتفع کنند.

 

وی با بیان اینکه امورات داخلی مساجد بر عهده هیئت امنا می باشد، افزود: امورات داخلی مساجد با همکاری ارکان فعال در مساجد یعنی پایگاه‌های بسیج و کانون های مساجد زیر نظر ستاد رسیدگی به امور مساجد و با محوریت ائمه جماعت مساجد اجرا می شود.

 

مهدوی به هیئت امنای مساجد که بی مزد و منت خدمت می نمایند توصیه کرد به دور از تنش در این ایام که متعلق به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی نسبت به برپایی مجالس عزا برابر دستورالعمل های ابلاغی اقدام کنند.

کد خبر 1083259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha