​عملکرد خوب خبرگزاری شبستان در حوزه اطلاع رسانی/ لزوم صرفه جویی در مصرف آب

حسینی گفت: خبرگزاری شبستان در حوزه اطلاع رسانی وظایف خود را به درستی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحسن حسینی» صبح امروز(دوشنبه ۱۸ مرداد) در دیدار با تحریریه خبرگزاری شبستان اظهار کرد: با وجود آنکه محور فعالیت خبرگزاری شبستان مسائل فرهنگی و مذهبی است اما این خبرگزاری در سایر بخش ها و حوزه ها منصفانه برخورد کرده و وظایف مربوط به حوزه اطلاع رسانی خود را به درستی انجام داده است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: رسانه ها باید در راستای امیدبخشی مردم حرکت کنند و از انتشار اخباری که موجب تشویش و نگرانی مردم می شود، بپرهیزند.

 

وی افزود: در شرایط فعلی که مردم در برخی نقاط با کمبود آب مواجه هستند ایجاد تنش و تشویش مشکلی را حل نمی کند.

 

حسینی با بیان اینکه سالانه 150 میلیون متر مکعب آب شرب گلستان از طریق آب های زیرزمینی تأمین می شود، تصریح کرد: غالباً آب شرب گرگان از طریق آب های زیرزمینی تأمین می شود که کیفیت بهتری دارد و به دلیل عدم نیاز به تصفیه خانه ارزان تر است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان اضافه کرد: با توجه به کمیت و کیفیت آب زیرزمینی و همچنین رشد بخش کشاورزی نمی توان در درازمدت برای تأمین آب شرب به آب زیرزمینی اکتفا کرد.

 

وی ابراز داشت: تکمیل سد نرماب در مراحل انتهایی خود قرار دارد، همچنین تأمین سد قره چای رامیان و سد میرداماد برای تأمین آب شرب در دستور کار قرار دارد.

 

حسینی با بیان اینکه طرح های آبرسانی از مؤلفه های مختلفی اعم از حفر چاه، تجهیز و برق رسانی آن برخوردار است، تصریح کرد: وزارت نیرو برای تأمین بخشی دیگر از آب شرب با تخصیص آب دریا موافقت کرد و در افق 1425 شیرین سازی آب دریا اجرایی می شود.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان خاطرنشان کرد: برای تأمین آب شرب در کوتاه مدت طرح های آبرسانی، در میان مدت آب سدها و در بلند مدت شیرین سازی آب دریا در دستور کار قرار می گیرد.

 

وی گفت: بحث آب فقط تأمین آن نیست بلکه در کنار آن ذخیره سازی شبکه و مدیریت مصرف نیز باید در دستور کار قرار گیرد، چاه های ما به طور دائم کار می کنند اما مصرف مردم نیز در طول روز به طور یکنواخت نیست و برای تأمین این مشکل نیاز به مخازن آب وجود دارد که متأسفانه مخازن آب در گلستان به میزان کافی نیست.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان، فرهنگ سازی در مصرف آب را بسیار حائز اهمیت خواند و تأکید کرد: موضوع بعدی در تأمین آب شرب مشکل شبکه است و گاهی اوقات آب به دلیل فرسودگی شبکه به هدر می رود.

 

 

کد خبر 1083325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha