۳۴ بقعه شاخص فارس ۳۴ زندانی جرائم غیرعمد را در ایام ماه محرم و صفر آزاد می کنند

حجت الاسلام صفری گرایی گفت: ۳۴ بقعه شاخص فارس ۳۴ زندانی جرائم غیرعمد را در ایام ماه محرم و صفر آزاد می کنند، سال گذشته ۲۷ زندانی آزادسازی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «رحیم صفری گرایی»، امروز (دوشنبه 18 مرداد) در نشست خبری سوگواره «بصیرت عاشورایی» که در سالن «عترت» اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار شد، گفت: سازمان اوقاف این طرح را در زمان محرم و صفر برگزار می کند که ویژه سوگواری در بقاع متبرکه و امامزادگان است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس با یادآوری این مطلب که عزاداری های محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می شود، افزود: 128 بقعه متبرکه در فارس میزبان هیات مذهبی است و بالغ بر یکصد بقعه متبرکه به صورت ویژه برنامه عزاداری را آغاز می کنند.

وی با اشاره به اینکه از امشب عزاداری ها آغاز می شود، تاکید کرد: از یک هفته پیش چینش دکور در دستور کار قرار داده ایم و امروز پرچم گنبدهای حرم های مطهر امامزادگان (ع) تعویض می شود و به رنگ عزا و سیاه در می آید.

حجت الاسلام صفری گرایی با یادآوری این مطلب که بیش از 6 هزار نفر کادر اجرایی برگزاری مراسم در بقاع متبرکه و امامزادگان استان فعالیت دارند، یادآور شد: 50 هیئت مذهبی که فضای عزاداری ندارند در فضای باز امامزادگان آماده می شوند و عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) را در این ایام اقامه می کنند.

وی با اشاره به اینکه 150 مبلغ را از شهر مبلغ قم به سراسر استان اعزام می کنیم این عزیزان بومی استان هستند که در قم تحصیل می کنند و قرار شده به مناطق خودشان اعزام شوند، تاکید کرد: 150 نفر مبلغ بومی هم به سراسر فارس اعزام می شود.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب 20 بقعه متبرکه خیمه «شمیم حسینی» را از محل اجرای نیت واقفین در راستای حمایت از هیئت های مذهبی مورد حمایت قرار می دهند، اضافه کرد: 25 هزار هیئت مذهبی در سطح کشور تحت پوشش قرار می گیرند، این رقم در فارس 2 هزار و 500 است و از امروز از ساعت هشت تا 12 و از ساعت 16 تا 20 در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) مستقر هستند تا هیئت های مذهبی برای دریافت کمک به این حرم مطهر مراجعه کنند و از این تعداد یک هزار و 300 مورد آن سهم شیراز است.

حجت الاسلام صفری گرایی با تاکید بر اینکه 67 کانال فضای مجازی برای عزاداری هیئت های مذهبی در فضای مجازی راه اندازی شده است، اضافه کرد: در 2 ماهه محرم و صفر 15 هزار بسته معیشتی توزیع خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه 34 بقعه شاخص فارس 34 زندانی جرائم غیرعمد را در ایام ماه محرم و صفر آزاد می کنند، سال گذشته 27 زندانی آزادسازی شدند، یادآور شد: سال گذشته 2 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل اجرای واقفین به بیمارستان های خط اول کرونا کمک کردیم و امسال بنا داریم در این 2 ماه میزان چهار میلیارد تومان از محل اجرای واقفین برای حمایت از این بیمارستان ها تامین کنیم که موضوعاتی نظیر تامین کپسول اکسیژن و اطعام از جمله کارهای این ایام است.

حجت الاسلام صفری گرایی با یادآوری این مطلب که همه اماکن مذهبی ما در فارس با رعایت پروتکل های بهداشتی عزاداری را برگزار می کنند، افزود: تا الان برای اربعین قرار شده است موکب برپا کنیم و امسال قرار شده است در شهر نجف موکب پذیرایی برپا کنیم.

کد خبر 1083332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha