ایام محرم بهترین فرصت برای گسترش کمک های مومنانه است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه در برگزاری مراسمات ماه محرم مهم ترین وظایف ما احساس مسئولیت در برابر سلامت جامعه است، گفت: دهه محرم فرصت مناسبی برای کمک های مؤمنانه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقيه در استان و امام جمعه ایلام در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام با محوریت ویژه برنامه های دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: تلاش ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر این است تا جامعه از حالت بی تفاوتی بیرون بیاید و در واقع خروج از این حالت است.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» ابراز کرد: شعار دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر با عنوان « قیام حسینی، مردم مطالبه گرو مسئولان پاسخگو» فرصتی برای همه است تا در جهت تحقق آن تلاش کنند.

 

وی افزود: یکی از مهم ترین وظایف ما احساس مسئولیت در برابر سلامت جامعه است، وقتی آسیبی دارد جان انسان ها را به خطر می اندازد یا یک منکری در حال پیشروی در جامعه است، باید جلوی آن را بگیریم. از طرفی ایام، ایام محرم است و همه ما نسبت به امام حسین(ع) مدیون هستیم و باید فرهنگ عاشورا را زنده نگه داریم.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: سال گذشته در این شرایط، تجربه برگزاری‌ مراسمات محرم را در شرایط کرونایی نداشتیم، اما امسال باید از تجارب سال گذشته استفاده کرد، یکی از کارهایی که می توانیم استفاده کنیم رعایت کردن پروتکل های بهداشتی است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: یک برنامه و الگوی فرهنگ ساز برای اجتماعات ماه محرم شکل بگیرد که در این الگو،  فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و  برگزاری برنامه در فضای باز رعایت شده و مورد توجه قرار گیرد.

 

وی بیان کرد: پیشینه هیئات مذهبی به خصوص در سال گذشته هم مؤید این نکته است که برنامه های ماه محرم با نهایت رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان برگزار شده است و امسال نیز انتظار می رود که بیش از گذشته این امر رعایت شود، از دبیر ستاد و اصحاب رسانه تشکر می کنم و باید در این زمینه تلاش کنیم.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: فضاسازی ایام محرم موضوعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد با توجه به اینکه همه کشور استان ایلام را به عنوان پایتخت خادمان اربعین می شناسند و اصحاب رسانه و تریبون داران در این امر  بسیار تاثیرگذار هستند و به ان پرداخته شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه دهه محرم فرصت مناسبی برای کمک های مؤمنانه است، خاطرنشان کرد: جلوگیری از معصیت ها باعث رفع بسیاری از مشکلات می شود و در این زمینه فریضه امر به معروف و نهی از منکر خود در تحقق و رفع این مسائل و مشکلات نقش به سزایی دارد.

کد خبر 1083365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha