تهران آماده عزاداری ماه محرم شده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از همکاران در شهرداری تهران قدردانی می کنیم که شهر را آماده عزاداری ماه محرم کردند، می دانید که عزاداری ماه محرم دارای بخشنامه و دستوری نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سه شنبه- ۱۹ مرداد ۱۴۰۰- در سومین جلسه شورا با اشاره به آغاز ماه محرم و عزاداری سید الشهدا گفت: آغاز ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر را تسلیت عرض می کنم و امیدواریم خداوند توفیق عزاداری شایسته به همه ما و مسلمین و به ویژه ملت ایران اعطا فرماید. در ارتباط با ماه محرم سخن بسیار می شود گفت که در اینجا نمی گنجد، از منابر و محافل به نحو احسن استفاده خواهد شد.

او ادامه داد: از همکاران در شهرداری تهران که امسال به میدان آمدند و شهر را آماده عزاداری کردند قدردانی می کنم. می دانید که عزاداری ماه محرم دارای بخشنامه و دستوری نیست و در آغاز این ماه مساجد، تکایا و حتی منازل بیرق سیاه علم می کنند و امیدواریم این فرهنگ جاودان محرم و عاشورایی همواره پابرجا بماند.

چمران افزود: در این ایام رویداد فرهنگی عطر سیب نیز انجام گرفت و هم فضای شهری برای محرم آماده شد. شایسته است که در این ایام به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا  تابلوهای تبلیغات عمومی نیز به موضوع محرم اختصاص یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدواریم همانطور که در ظاهر خودمان را آماده عزاداری امام حسین(ع) می کنیم در معنا هم پیرو راه سرور شهیدان کربلا باشیم.

کد خبر 1083636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha