حقیقت محرم، معنا و معنویت زمان است

سهرابی گفت: حقیقت محرم، معنا و معنویت زمان است و هیچ نقطه ای در هویت زمان وجود ندارد که از حرکت و شعر و شعور عاشورایی، خالی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (سه شنبه 19 مرداد) با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و صفر در جمع خبرنگاران گفت: هدف امام حسین (ع) به عنوان بلندترین عنصر معرفتی عاشورا، رساندن انسان به حقیقت عاشقانه عاشورا بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: حقیقت محرم، معنا و معنویت زمان است و هیچ نقطه ای در هویت زمان وجود ندارد که از حرکت و شعر و شعور عاشورایی، خالی باشد.

وی اضافه کرد: امروز که عاشورای زمان و عاشورای تاریخ روح زندگی مردمان را تیره کرده است زندگی در نبود تقدیر و تفکر عاشورایی بی معنا خواهد بود اگر نتوانیم آن را درک کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به حرکت امام حسین (ع) در روز عاشورا بیان کرد: امام حسین(ع) با شور برآمده از شعور توحیدی محمد (ص) عاشقانه‌های خویش را به کربلا آورد تا اسلام کامل را به اوج تکامل رهنمون سازد.

وی ادامه داد: شناخت عاشورا و خیزش بلند کربلا، راهدار راه‌ واران عاشقی است و امروز رسالت بر دوش ما است که در این زمان خیزش بلند خونین عاشورای حسین (ع) را در آزمونی شگرف و در این روزگار سخت با نگاهی از جنس فرهنگ و هنر نمایان کنیم و بار دیگر به خود و جهان یادآوری کنیم این حماسه بزرگ‌، جامعه انسانی را به اندیشه ناب انسانیت و حقانیت بیمه می کند.

سهرابی تصریح کرد: امروز باید برای رسیدن به آرمان های عملی عشق امام حسین (ع)، تدبیری عالمانه برای درک زمان داشته باشیم و هر چند امسال نشان انسانیت در شور و عشقی است که مدافعان سلامت در راستای حمایت از جان مردم و بر افراشته نگاه داشتن پرچم انسانیت لباسی از جنس نور بر تن کرده و مسیر عشق حسینی را در جان برکفی و شرافت مصروف داشته اند و به راستی اینان خادمان واقعی حرکت جریان ساز انسانیت امام حسین (ع) بوده و خواهند بود.

وی تاکید کرد: بر خود واجب می دانیم نشان معرفت حسینی را در کنار سربازان و یاران صدیقش به دل داشته و موظف باشیم پرچم سرخ انسانیت و شرافت را با همراهی کادر درمان، همانند عاشوراییان افراشته نگاه داریم.

کد خبر 1083659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha