سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۰ بقعه متبرکه استان البرز برگزار می شود/ برپایی پویش هر خانه یک حسینیه

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اهمیت رعایت قوانین بهداشتی در جریان برپایی آیین عزاداری سید و سالارشهیدان کربلا گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۰ بقعه متبرکه استان البرز برگزار می شود.

« حجت الاسلام علی دشتکی» با تسلیت فرا رسیدن محرم حسینی و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: معرفت افزایی و کسب شعور حسینی از شاخص های عزاداری در ماه محرم است. 

 

مدیرکل سازمان اوقاف و امورخیریه استان البرز افزود: سوگواره شور حسینی در شرایط خاص کرونایی با رعایت قوانین بهداشتی و مقررات معین شده ستاد ملی کرونا برگزار می گردد. 

 

وی با اشاره به اهمیت برپایی آیین عزاداری حسینی اظهار کرد: بیش از یکصد و پنجاه برنامه در موضوع های سخنرانی، تعزیه خوانی و ... برای اقشار مختلف در بقاع متبرکه برنامه ریزی شده است.

 

به گفته دشتکی، در حاشیه ستاد قرارگاه قرآنی با هدف تبیین قیام عاشورا و بهره مندی جامعه امروز با هدف استفاده از بقاع متبرکه با توجه به وضعیت هر شهرستان و اجرای نیات واقفان خیّر و استفاده حداکثری از رسانه ها مورد تأکید قرار گرفت.

 

وی اظهار کرد: در سال جاری نیز شیعیان تجلی شور و شوق حسینی را علارغم تمامی اتفاقات به نمایش می گذارند و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی خود را ملزم به برپایی برنامه های موثر در این زمینه می داند. 

 

وی ادامه داد: تداوم کمک های مومنانه و حمایت از برپایی آیین های عزاداری در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۰ بقعه متبرکه سطح استان البرز اجرا می شود.

 

تشکیل قرارگاه استانی سیدالشهداء در البرز/ فعالیت ۴۰ هیئت مذهبی 

 

دبیر قرارگاه استانی سیدالشهداء در استان البرز افزود: هدف از برپایی تشکیل قرارگاه استانی سیدالشهدائ در استان البرز انسجام فعالیت هیئت های مذهبی با محوریت بقاع متبرکه در فضای باز و با رعایت قوانین بهداشتی است.

 

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اهمیت فعالیت ۴۰ هیئت مذهبی در استان البرز اظهار کرد: نشست های متعدد با هدف تبیین رعایت قوانین بهداشتی با مادحین، وعاظ و خادمان با هدف توجه بخشی به قوانین بهداشتی برگزار شد که در این جریان به تبیین روند برنامه های عزاداری پرداخته شد. 

 

برپایی آیین شال اندازی در امامزاده محمد(ع) با حضور ۳۰۰ ذاکر حسینی

 

حجت الاسلام دشتکی بیان کرد: برنامه تعویض پرچم یا حسین(ع)، شیرخوارگان حسینی، رهبروان زینبی و برپایی هرخانه یک حسینیه از جمله برنامه هایی است که در قالب پویش های مردمی با هدف تقویت و تبیین فرهنگ عاشورایی برگزار می شود. 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در پایان با اعلام برپایی آیین شال اندازی در امامزاده محمد(ع) با حضور ۳۰۰ ذاکر حسینی برای نخستین بار خاطرنشان کرد: پیش بینی ۱۲ هزار غذای گرم از محل نیات موقوفات مرتبط انجام شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1083753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha