سوگواره های حسینی نباید تعطیل شود/ عزاداری حسینی براساس نظر کارشناسان بهداشت باشد

آیت الله نورمفیدی گفت: سوگواره های حسینی نباید تعطیل شود و باید زنده نگهداشته شود ولی در شرایط فعلی باید ظرافت خاصی در برگزاری این برنامه ها داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» عصر امروز(سه شنبه 19 مرداد) در  گفتگوی ویدئویی ضمن گرامیداشت ماه محرم اظهار کرد: عزاداری اباعبدالله الحسین (علیه السلام)  مسئله بسیار مهمی است و ائمه اطهار(علیهم السلام) به آن تاکید داشتند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: عزداری امام حسین(علیه السلام) مثل یک دانشگاه است و هدف از این عزاداری ها این است که روح نهضت کربلا جریان داشته باشد.

 

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: عزاداری امام حسین(علیه السلام)  جامعه و مردم را به روح نهضت سید الشهدا (علیه السلام) پیوند می دهد و سازنده است.

 

وی افزود: با زیارت قبر مقدس اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در دوران بنی امیه و بنی عباس مخالفت می شد چرا که قبر امام حسین (علیه السلام) نیز آموزنده بود و کسانی که به زیارت امام حسین (علیه السلام) می رفتند از مکتب سید الشهدا(علیه السلام)  درس می گرفتند و این خود یک حرکت و بصیرت و بینایی به وجود می آورد.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از نهضت عاشورا مسلمانان یاد گرفتند که در برابر ظلم ایستادگی کنند  و لذا سلاطین و خلفای بنی امیه و بنی عباس با آن مخالف بودند.

 

آیت الله نورمفیدی متذکر شد: سوگواره های حسینی نباید تعطیل شود و باید زنده نگهداشته شود ولی در شرایط فعلی باید ظرافت خاصی در برگزاری این برنامه ها براساس پروتکل های بهداشتی داشته باشیم.

 

وی افزود: گاهی یک واجب به خاطر مصلحت تعطیل می شود مثل روزه اگر برای انسان ضرر داشته باشد مسلمانان منع می شوند و یا حتی برگزاری حج گاهی مسلمانان منع می شوند و لذا با توجه به اینکه در شرایطی که اوج اپیدمی کرونا قرار داریم باید به شکلی سوگواره های حسینی برگزار شود که به سلامت مردم آسیب وارد نکند.

 

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: نباید مراسم های عزاداری حسینی با نظریه و مباحث کارشناسی منافات داشته باشد.

کد خبر 1083815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha