طولانی شدن روند اجرای پروژه پل قلعه رودخان به علت عدم تامین اعتبار

عطایی تامین اعتبار را مهم‌ترین مشکل پروژه پل قلعه رودخان و طولانی شدن روند اجرای آن خواند و گفت: در صورت تخصیص اعتبارات، این پروژه در کمترین زمان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «حجت‌الله عطایی»  روند ساخت پل تخریب شده قلعه رودخان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این پل در سیل سال 97 تخریب شد و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان برای بازسازی آن بلافاصله اقدام به تعیین پیمانکار کرد.

 

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه پس از انعقاد قرارداد با پیمانکار و در حین اجرای پروژه، شاهد افزایش شدید قیمت مصالح بودیم اضافه کرد: عدم تخصیص به موقع اعتبارات و منابع مالی مورد نیاز از دیگر عواملی بود که اجرای پروژه بازسازی پل قلعه رودخان در مورد مقرر به انجام نرسید.

 

عطایی از تأمین اعتبار مجدد این پروژه و قرار گرفتن آن در چرخه مناقصه خبر داد و با بیان اینکه پس از تعیین پیمانکار عملیات اجرایی پروژه پل قلعه رودخانه شروع می‌شود تصریح کرد: مسئولان ذیربط اگر به موقع پشتیبانی و حمایت کنند و تخصیص اعتبارات را زودتر انجام دهند ما نیز سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان پروژه را به اتمام برسانیم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان چه مدت زمانی را برای ساخت و تحویل پل قلعه رودخان پیش بینی کرده است یادآور شد: اگر موارد ذکر شده مانند حمایت‌های مالی و اعتباری به خوبی انجام شود این پروژه در عرض 18 ماه تکمیل و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

 

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در پایان ضمن عذرخواهی از تمام مردم قلعه رودخان و حومه به علت به تاخیر افتادن احداث پل اذعان کرد: امیدواریم با کمک مسئولان استان و نمایندگان مجلس بتوانیم بسترهای اجرای پروژه پل قلعه رودخان را هر چه بهتر فراهم کرده و پروژه را سریع‌تر تحویل مردم بدهیم.

 

عطایی شرایط جغرافیایی و آب و هوایی استان گیلان و به تبع آن بروز سیلاب‌های سهمگین در آن و پیچیده بودن فرآیند نگهداری از زیرساخت‌ها  را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان تمام تلاش خود را برای جبران خسارت‌ها انجام می‌دهد و انتظار می‌رود مسئولان هم در بخش تامین اعتبارات حمایت بیشتری داشته باشند.


 

کد خبر 1083862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha