مردم می‌توانند نذورات خود را به تهیه اقلام بهداشتی اختصاص دهند

عبداللهی در رادیو گفت و گو بیان کرد: اگر افراد برای نذورات خود صیغه نخواندند می‌توانند با شماره گیری # ۱۲۸* ۴۰۳۰* نذورات خود را به صورت اقلام بهداشتی ارائه دهند.

 خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت و گو، روح الله عبداللهی، مدیر روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی استان تهران با برنامه «صبح و گفتگو» در مورد دستورالعمل های بهداشتی در هیئت‌های عزاداری مصاحبه تلفنی کرد.

وی گفت: فارغ از وضعیت‌های چهارگانه برای شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی در استان‌های مختلف یک دستور العمل جامع و هوشمند در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری و تجمعات حداقلی ابلاغ شده است.
 

عبداللهی تصریح کرد: در تمامی شهرها، هیئت‌ها باید در فضای باز با رعایت یک سوم ظرفیت و در فضای بسته با شرط اینکه ارتفاع فضا، بیش از 6 متر باشد می‌توانند با یک چهارم ظرفیت هیئت را برگزار کنند.
 

وی ضمن تاکید به هیئتی‌ها برای رعایت و ضوابط و پروتکل‌ها اظهار کرد: رعایت ضوابط برای حفظ جان مسلمین امری بسیار ضروری است و تاکید رهبری و مراجع عظام نیز بر همین بوده است.
 

عبداللهی افزود: مراسم عزاداری باید حداکثر 2 ساعت طول بکشد و در واقع از زمان شروع برنامه تا پایان آن، 2 ساعت طول بکشد و از هیئت‌ها تقاضا داریم در شهرهایی مانند تهران که منع رفت و آمد در ساعات خاصی برقرار است، مراسم را قبل از آن پایان دهند.
 

وی ضمن ممنوع خواندن دسته روی‌های غیرمحلی و جابجایی شهر به شهر خاطرنشان کرد: دسته‌های زنجیرزنی و سینه زنی، باید بدون جابجایی و رعایت موازین بهداشتی صورت گیرد و لوازم آن باید یا شخصی باشد و یا پس از استفاده ضدعفونی شود.
 

وی ضمن تاکید بر استفاده مستمر از ماسک اذعان کرد: کسانی که واکسن زده‌اند، باید برای حفظ سلامت دیگران و خودشان از ماسک استفاده کنند ضمن آنکه فاصله گذاری اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.
 

عبداللهی ضمن اشاره به فعالیت مجموعه بازرسان سازمان تبلیغات در هیئت‌ها خاطرنشان کرد: سال گذشته 210 گروه بازرسی داشتیم که هزار و 100 نفر در آن مشغول بودند که امسال 500 نفر را تنها برای شهر تهران بکار گرفته‌ایم و براساس آمار سال گذشته، 59 درصد هیئتها فاصله را رعایت کرده، 81 درصد از آنها در فضای باز، 74 درصد محل را ضدعفونی و 90 درصد آنها از ورود افراد بدون ماسک ممانعت کرده بودند؛ همچنین 67 درصد آنها عملیات تب سنجی در ابتدای ورود را اِعمال، 70 درصد ضوابط بهداشتی را نصب و 78 درصد ایستگاه‌های صلواتی با اقلام بهداشتی برپا کرده بودند که امسال نیز انجام شده است و افراد می‌توانند با شماره گیری # 128* 4030* نذورات خود را به صورت اقلام بهداشتی ارائه دهند.
 

وی ضمن ممنوع خواندن هر گونه پذیرایی در هیئتها افزود: اقلام خوراکی نباید در ایستگاه صلواتی توزیع شود و اگر افراد برای نذورات خود صیغه نخواندند، آن را به اقلام بهداشتی تبدیل کنند.
 

وی ضمن اشاره به نذر خون خواستار شد: مردم به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کنند و خون خود را به افراد نیازمند اهدا کنند.

کد خبر 1084038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha