کمک ۱۸۵ میلیارد تومانی خیران سلامت فارس به کرونا

رامجردی گفت: در حوزه خیران سلامت، بحران کرونا مورد توجه ویژه قرار گرفت و سال قبل با کمک بیش از ۱۸۵ میلیارد تومان در این حوزه یک رکورد خوب در سنوات گذشته ثبت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی اکبر رامجردی»، امروز (چهارشنبه 20 مرداد) در نشست مجازی با خبرنگاران با تشکر از حضور مستمر خیران سلامت فارس گفت: مجمع خیرین سلامت فارس تاکنون یک هزار و 512 میلیارد تومان تفاهم نامه در طول دوران فعالیت این مجمع تنظیم کرده که ارزش آن یک هزار و 500 میلیارد تومان است و این اقدامات در حوزه عمران، اهدای ملک و خودرو، اهدای تجهیزات پزشکی و حمایت از دانشجویان و بیماران و ... بوده است.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس افزود: 586 تفاهم نامه در طول 20 سال گذشته در حوزه عمرانی تنظیم شده که ارزش آن 930 میلیارد تومان است و تمامی آنها انجام شده و 18 بیمارستان نیز ساخته شده که خیران به تنهایی یا با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ساخته اند و دارای سه هزار و 100 تخت هستند.

وی اضافه کرد: ساخت 19 اقامتگاه همراه بیمار، ساخت 135 مرکز بهداشتی، 108 پایگاه اورژانس و توسعه 125 مرکز درمانی و توسعه پنج مرکز آموزشی، تامین 394 مورد ملک در طول 20 سال گذشته و اهدای 59 خودرو و 874 مورد تجهیزات کلان از سایر این موارد است.

رامجردی اعلام کرد: کمک های حمایتی در این 20 سال نیز شامل 320 مورد عمده و شامل کمک به بیماران نیازمند، درمان در مناطق محروم، اسکان همراهان بیمار، اهدای لوازم منزل، حمایت از مراکز درمانی و ... و پیشرو در کشور بوده است.

وی ادامه داد: امسال فعالیت مجمع خیرین سلامت فارس، علیرغم بحران کرونا و مشکلات اقتصادی رو به افزایش بوده و در چهار ماهه اول سال بیش از 25 میلیارد و 300 میلیون تومان تفاهم نامه تنظیم شده که 19 مورد تفاهم نامه در شیراز و هفت مورد در شهرستان ها بود و در شیراز عمده آنها به اهدای تجهیزات، ادامه پروژه های نیمه تمام، کمک به زلزله زدگان سی خت و ... بوده و در شهرستان ها 37 جلسه با خیران شهرستان ها انجام شده تا مشکلات و موانع رفع شود.

رامجردی با اشاره به پروژه های فعال فعلی بیان کرد: 23 پروژه فعال در شهرستان ها در حال حاضر وجود دارد و در بحث صندوق حمایت از بیماران و دانشجویان 350 مورد کمک بلاعوض و وام به ارزش 720 میلیون تومان در چهار ماه گذشته در شهرستان ها داشته ایم و 400 میلیون تومان حمایت دانشجویی با وام های قرض الحسنه انجام شده است.

وی افزود: در بحث کرونا سعی کردیم در استان فارس این حوزه را در کنار سایر برنامه ها داشته باشیم و 24 میلیارد و یکصد میلیون تومان کمک مستقیم خیران در مورد کرونا در مدت اخیر در استان را داشتیم.

رامجردی اضافه کرد: موانع خیران به سه دسته اداری و ساختاری، ایجاد هماهنگی بین خیران و مدیران و اهمیت ابزارهای لازم و ماندگاری نیات خیران تقسیم می شود که در فارس این موارد به خوبی مدیریت شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس با اشاره به توجه به بحران کرونا در اقدامات اخیر گفت: در حوزه خیران سلامت، بحران کرونا مورد توجه ویژه قرار گرفت و سال قبل با کمک بیش از 185 میلیارد تومان در این حوزه یک رکورد خوب در سنوات گذشته ثبت شد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر تخت بستری و تجهیزات عمده نیاز استان است و کم کردن حجم ورودی بیماران به مراکز درمانی مهم است و موسسه «مهر حضرت فاطمه زهرا (س)» را مجمع خیرین سلامت فارس فعال کردیم که  تاکنون بسیاری از بیماران کرونا را مورد رسیدگی قرار داده است.

کد خبر 1084054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha