همکاری مسجد «الشفاء» با پزشکان بدون مرز برای جراحی رایگان بیماران در «کادونا»

گروهی از پزشکان خارجی از سازمان پزشکان بدون مرز با همکاری مسجد «الشفاء» اقدام به درمان و جراحی رایگان شهورندان در «کادونا» نیجریه کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « punchng»، گروهی از پزشکان خارجی از سازمان پزشکان بدون مرز با همکاری مسجد «الشفا» اقدام به درمان و جراحی رایگان شهورندان در «کادونا» نیجریه کردند.

 

خبرگزاری دولتی نیجریه اعلام کرد که درمان رایگان بیماران در بیمارستان «آنگوام ریمی» در حال انجام است.

 

دکتر «استوارت کواترمنت» ، سرپرست تیم پزشکان خارجی گفت که بیش از 30 درصد از بیماران ثبت نام شده نیاز به جراحی دارند.

 

وی در این باره گفت: اکنون دو هفته است که در نیجریه هستیم و بیش از 100 پرونده را بررسی کرده ایم. ما به درمان تمام کسانی که قبل از خروج از کشور ثبت نام کرده اند ادامه می دهیم و تمام تلاش خود را برای درمان آنها انجام  خواهیم داد.

 

کواترمونت در مورد دلیل ارائه خدمات پزشکی رایگان گفت : وقتی در دانشکده پزشکی بودم  از خدا خواستم تا مرا در کمک به مردم نیازمند سراسر جهان یاری کند و  حالا او مرا به آفریقا و در نهایت به نیجریه هدایت کرده است.

 

این پزشک از گروه پزشکان بدون مرز گفت که مدت 11 سال است همراه با تیم همراهش خدمات درمانی رایگان ارائه می دهند.

 

امام محمد الشفاء ، مدیر اجرایی مرکز میانجیگری میان ادیانی در کادونا  که یکی از تسهیل کنندگان ارائه خدمات رایگان است گفت هدف این است که به کسانی که از عهده هزینه های درمانی برنمی آیند کمک شود.

 

الشفا که امام جماعت مسجد الشفاء نیز هست گفت که این همکاری یک کار مشترک بین این مسجد ،یکی از کلیساهای شهر و گروه پزشکان بدون مرز بوده است.

کد خبر 1084077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha