خبرنگار نماینده مطالبات مردم/اولین هدف دشمن تخریب نقش «مادری» است

مصطفی پور با تاکید بر اینکه دفاع مقدس اگر برای همه تمام شده باشد اما هنوز برای همسران جانبازان و مادرانشان تمام نشده است گفت: مخصوصاً جانبازان اعصاب و روان، جانبازان قطع نخاعی و بیمارانی که هر روز نیاز به مراقبت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین مصطفی پور» امروز(چهارشنبه، ۲۰ مرداد) در نشست با تعدادی از خبرنگاران حوزه دفاع مقدس با اشاره به سالروز شهادت شهید صارمی در 17مرداد و نامگذاری این روز به نام خبرنگار، گفت: خبرنگاران نماینده مطالبات مردم و زبان گویای آنان هستند.



مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار کرد: خبرنگاران در دنیای امروز که دنیای ارتباطات است، دست اندرکاران اصلی تبادل افکار هستند چه آنان که متن خبر را مخابره می کنند و چه آنان که در تهیه عکس و تصویر جهت مستند سازی هستند.



وی با بیان اینکه خبرنگاران تلاش می کنند تا مردم بیشتر در فضای اطلاعات و اخبار قرار بگیرند، افزود: با توجه به اینکه خبرهای نادرست و غیر واقعی هم زیاد است، مردم می بایست اخبار را از کانال خبرنگاران متعهدی که می شناسند، دنبال کنند.



مصطفی پور ادامه داد: هر چقدر ما در فضای خبررسانی و تبادل اطلاعات جلوتر می‌رویم ارزش کار خبری خودش را بیشتر نشان می دهد و جایگاه خبرنگاران متعهد و با وجدان بیشتر می شود.



وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید خودشان را به روز نگه دارند اظهار کرد: خبرنگار نماینده مطالبات مردم است و مردم انتظار دارند خبرنگار هم به قلم و افکاری که ارائه می‌دهد، متعهد باشد و با رسالتی که بر عهده دارد در حوزه‌های مختلف مطالبه گری کند.



مصطفی پور در ادامه به خصوصیت خبرنگاران که از چند جنبه مردم جامعه و مسئولین را به هم وصل می‌کنند اشاره و اذعان کرد: خبرنگاران ماموریت بزرگی دارند و خبرنگارانی که در حوزه دفاع مقدس و ارزشی فعالیت می کنند کارشان  سخت تر از سایر حوزه ها است چرا که این حوزه با ارزش ها و باورهای مردم این مرز و بوم مرتبط است.



وی گفت: حساسیت و اهمیت این حوزه بخاطر کسانی است که هم نسل دوران دفاع مقدس هستند و در آن هشت سال بسیار هزینه دادند و در آن فضا زندگی کردند و اکنون رصد می کنند که  آثار و دستاوردهایی که از آن فضای هشت ساله مخابره می‌شود، چگونه است.



مصطفی پور افزود: از این رو دقت شما در این فضا باید بیشتر باشد تا انتقال غیر واقعی صورت نگیرد.



وی با اشاره به اینکه بنیاد حفظ آثار به صورت تخصصی به دفاع مقدس می‌پردازد و از همکاری و هماهنگی های همه دستگاه‌های نظامی و انتظامی استفاده می‌کند، تصریح کرد: امروز ایثارگری ها و فداکاری هایی که پیشکسوتان دفاع مقدس از خود داشتند را مردم در عرصه های جدید پایداری از خود نشان می دهند و یکی از آنها زحمات بی شائبه مدافعان سلامت است.



مصطفی پور ادامه داد: از آغاز شیوع ویروس کرونا مدافعان سلامت با ایثار خود جانشان را فدای سلامتی مردم کردند و شهدای مدافع سلامت خط مقدم این جبهه ماندند و با دیگر کادر درمان وقتی ویروس منحوس کرونا به عنوان یک دشمن حمله کرد میدان را خالی نگذاشتند.



وی همچنین با بیان اینکه اغلب خبرنگاران حوزه دفاع مقدس بانوان هستند به نقش موثر بانوان در دوران دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد: اگر نقش زنان و بانوان در دفاع مقدس بیشتر از مردان نباشد، کمتر هم نیست، چرا که آنان نیز مانند مردان دست به اسلحه شدند و حتی در خط مقدم رزمنده زن داشتیم.



مصطفی پور با بیان اینکه نقش زنان در پشتیبانی جنگ و همچنین امداد و نجات برجسته بود، اظهار کرد: اما آن بخش از نقش های بانوان در دوران دفاع مقدس که خیلی به آن پرداخته نشده نقش ایثار و فداکاری آنان در عواطف مادرانه و همسرانه رزمندگان است چرا که اگر این روحیات نبود هرگز رزمندگان به راحتی برای شرکت در جنگ تهییج نمی‌شدند.



وی زندگی را برای مادران و همسران جانبازانی که پس از گذشت40 سال هنوز در خدمت یادگاران دوران دفاع مقدس هستند سخت دانست و اظهار کرد: دفاع مقدس اگر برای همه تمام شده باشد اما هنوز برای همسران جانبازان و مادرانشان تمام نشده است مخصوصاً جانبازان اعصاب و روان، جانبازان قطع نخاعی و بیمارانی که هر روز نیاز به تیمار دارند.



مصطفی پور نقش دیگر بانوان در دوران دفاع مقدس را تربیت نسلی دانست که امروز به عنوان «مدافعان حرم» می شناسیمشان و ادامه داد: نقش رویشی آن مادران، آثار فرهنگی و تربیتی بسیار موفقی به همراه داشته که به خوبی به نسل های جدید انتقال یافته است.



وی اظهار کرد: همچنین نقش اثرگذار دیگر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همین خبرنگارانی هستند که در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کنند و ما از همان دوران بانوان خوش قلمی همچون «سپیده کاشانی»، «طاهره صفارزاده»، «سمیرا اصلان پور»و... داشتیم که در حوزه ادبیات پایداری، شعر دفاع مقدس و اطلاعات و اخبار کار کرده‌اند.



مصطفی پور با اشاره به ناتوی فرهنگی و تمرکز حملات دشمن بر روی خانواده ها، اضافه کرد: دشمنی که جنگ فرهنگی را علیه ما طراحی کرده، خوب تشخیص داده است که به کجا ضربه بزند.



وی گفت: در بحث متلاشی کردن کانون خانواده اولین هدف دشمن تخریب نقش «مادری» است زیرا فرهنگ غرب زن را به گونه‌ای معرفی می‌کند که نقش مادری در آن وجود ندارد.



مصطفی  پور اظهار کرد: کسی که می خواهد از این ارزش ها دفاع کند باید در آن جایی که دشمن به آن متمرکز شده است، کار کند و متولیان فرهنگی باید به این حوزه اهمیت دهند زیرا زنان علاوه بر نقش آفرینی های موثری که در جامعه دارند همچنان باید نقش مادری آنان حفظ شود.

 

کد خبر 1084100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha