استقبال مردم از برنامه های ماه محرم کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری

مظاهری با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در ماه محرم توسط کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا قالب برنامه های ماه محرم در بستر فضای مجازی برگزار می شود که مورد استقبال مردم به ویژه جوانان قرار گرفته است.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا قالب برنامه های ماه محرم در بستر فضای مجازی برگزار می شود که مورد استقبال مردم به ویژه جوانان قرار گرفته است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با فرارسیدن ایام سوگواری سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری میزبان برگزاری ویژه برنامه هایی برای پاسداشت حماسه حسینی هستند.

 

وی گفت: فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) امسال و در شرایط کنونی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده، بیشتر به صورت مجازی برگزار شده و خدمت رسانی به نیازمندان با جمع آوری و توزیع کمک ها و نذورات مردمی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا در قالب جهاد خدمت رسانی به مردم انجام می شود.

 

مظاهری افزود: برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال وبختیاری در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) امسال در قالب رواق های 12 گانه نور، کتاب، همدلی، دانش، رسانه، کارآفرینی، سرود، فیلم، نمایش، ترنج، قلم و فن آوری سومین رویداد ملی فهمای سال ۱۴۰۰ تعریف شده و مدیران کانون ها پس از برگزاری برنامه ها، اقدامات کانون را در سامانه بچه های مسجد به نشانیbachehayemasjed.ir   بارگذاری می کنند.

 

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت های کانون ها در رواق نور افزود:  اهدای ثواب تلاوت نور به شهدای کربلا، برگزاری محل انس با قرآن کریم و برگزاری جلسات معرفتی و بیان اهداف و ثمرات قیام امام حسین (ع)  از جمله برنامه های پیشنهادی برای رواق «نور» است و در رواق «کتاب» نیز برنامه های با عنوان معرفی کتاب با موضوعات مرتبط با قیام امام حسین (ع)، مسابقات کتابخوانی با موضوع حماسه حسینی برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: برگزاری منابر مجازی و پخش زنده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و برگزاری نشست های بصیرت افزایی برای تشریح حماسه حسینی، برگزاری مسابقات نشریه دیواری و فراخوان مقالات عاشورایی از برنامه های رواق «دانش» و پوشش اخبارمسجد و کانون و برگزاری مسابقه تولید محتوای چندرسانه ای محرم در فضای مجازی و اعطای جایزه به پربیننده ترین ها از برنامه های رواق «رسانه» است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال وبختیاری افزود:  خدمت رسانی به نیازمندان با جمع آوری، توزیع کمک ها و نذورات مردمی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا در قالب جهاد خدمت رسانی به مردم در رواق «همدلی» و تجلیل از پیر غلامان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم انجام خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در رواق «کارآفرینی»  برپایی فروشگاه محصولات فرهنگی هنری ویژه محرم و صفر پیش بینی شده است و اجرای سرودهای میدانی و پاتوقی و تولید سرود و آلبوم های عاشورایی از مهمترین برنامه های رواق «سرود» است.

 

مظاهری با بیان اینکه  فضاسازی مساجد و معابر و اجرای طرح هر خانه یک پرچم با نصب بیرق های عزای حسینی در سدرب منازل و برپایی نمایشگاه های عکس محرم را از برنامه های پیش بینی شده برای انجام در رواق «ترنج» دانست و افزود: در رواق «قلم» مسابقه سرودن شعرهای حماسی، مسابقه دلنوشته ای  به امام حسین(ع) و شهدای کربلا و برگزاری محافل ادبی و عصر شعر عاشورایی به صورت مجازی با حضور شاعران برجسته و پیشکسوت استان و پخش زنده در شبکه های اجتماعی انجام می شود.

 

وی افزود: معرفی و انتشار نرم افزارهای موبایلی با موضوع حماسه حسینی و انتشار آثار و فعالیت های کانون در فضای مجازی از جمله برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در رواق «فن آوری» است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در رواق «فیلم» برنامه های تولید فیلم کوتاه و اکران فیلم های عاشورایی و در رواق «نمایش» اجرای تعزیه توسط بچه های مسجد انجام خواهد شد.

 

وی افزود: قرائت روزانه زیارت عاشورا توسط اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، قرائت سوره فجر در شب عاشورا در مساجد و منازل، سیاهپوش کردن مساجد و محلات از سوی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، توجه ویژه به عملیاتی‏ شدن شعار سال با توجه به ظرفیت‏های بالقوه و بالفعل مساجد و محلات از دیگر فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) است.

 

کد خبر 1084329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha