اجرای طرح ملی "اطعام و احسان حسینی" با همت اداره کل اوقاف همدان

حجت الاسلام حسینی، از اجرای طرح "اطعام و احسان حسینی" به ارزش بالای یک میلیارد تومان توسط این اداره کل در ایام سوگواری محرم خبر داد.

«حجت الاسلام سید علی حسینی» در خصوص اقدامات انجام گرفته در قالب طرح "بصیرت عاشورایی" در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: هیات‌های حسینی در امامزادگان استان استقرار یافته و مراسم عزاداری در صحن‌های روباز بقاع متبرکه در طول ایام سوگواری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: طرح "شمیم حسینی" در قالب مساعدت‌ به هیات‌های حسینی و اطعام و احسان به عزاداران برگزار شده و غذاها به صورت بیرون بر از مساجدی که دارای موقوفه هستند، پخش خواهد شد.

 

وی با اشاره به اجرای روضه‌های خانگی با عنوان "هر خانه یک حسینی" در ایام سوگواری محرم در استان، اظهار کرد: مبلغان اعزامی از قم به همراه مبلغان بومی و ائمه جماعات در امامزادگان و مساجد شاخص حضور یافته و با هماهنگی افرادی که قصد برگزاری روضه خانگی دارند، در این روضه‌ها شرکت کرده و سخنرانی‌ها و عزاداری‌هایی را ارائه خواهند داد.

 

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: يكي از بارزترين مصداق هاي تزكيه، صدقه و كامل ترين مصداق آن، وقف است كه به واسطه وقف ، اصل مال انسان ثابت مي ماند و فرع (منافع ) آن نيز با دوام و ثبات جريان خواهد داشت.

 

وی یاد آور شد: بیشترین موقوفات در استان همدان مربوط به نیت عزاداری و تعزیه خوانی در ایام ماه محرم و صفر است.

کد خبر 1084345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha