حتی شهید هم نباید نسبت به دیگران بدهکاری داشته باشند

آیت‌الله جاودان گفت: حتی شهید هم نباید نسبت به دیگران بدهکاری داشته باشند. شخصی بدهکار نزد امام حسین(ع) آمد که در کربلا او را یاری کند امام ایشان را نپذیرفتند، کسی که بدهکار بوده حتی اگر شهید هم شود در آخرت حساب و کتاب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله جاودان به‌مناسبت ایام محرم در حسینیه شیخ مرتضی زاهد به سخنرانی پرداخته و گفت: برای این‌که عبادت فوق‌العاده‌ای داشته باشید باید پیش ‌از آن دین و بدهکاری‌های خود را به مردم بپردازید.

وی افزود: شخصی بدهکار نزد امام حسین(ع) آمد که در کربلا او را یاری کند امام ایشان را نپذیرفتند، کسی که بدهکار بوده حتی اگر شهید هم شود در آخرت حساب و کتاب خواهد شد.

 

 آیت‌الله جاودان با بیان اینکه بدهکاری به مردم تنها در زمینه اموال نیست، عنوان کرد: بدهکاری همیشه مالی نیست به‌عنوان مثال غیبت کردن نوعی بدهکاری است که باید از غیبت‌شونده حلالیت طلبید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم جزای پاک‌دامنی از هر نوع گناهی بهتر از آنچیزی که تصور کنند، اظهار کرد: هرکس حسنه، خدمت به والدین و مردم را با خود به قیامت ‌آورد بهتر از آن‌چیزی که آورده به او داده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه هرکس از اعضاء خود مراقبت کند نشانه عقل و هوشیاری او است، گفت: در قیامت خداوند بر هر کار خوب نیکوکاران ده برابر پاداش عطا می‌کند و آنها از جزع و فزع قیامت در امان خواهند بود.

آیت‌الله جاودان با استناد به روایتی از اهل‌بیت(ع) بیان کرد: روز قیامت که همه مشغول حساب و کتاب هستند برخی از قبر بیرون می‌آیند بدون اینکه حساب و کتاب شوند یا صراط و جهنمی ببینند مستقیم به بهشت می‌روند از آنها درباره این موضوع سوال می‌شود می‌گویند ما در خفا از خداوند می‌ترسیدیم و به قسمت الهی راضی بودیم.

استادحوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: روز قیامت که برای همه همراه با درد و رنج است آنان که با خود خوبی بردند در نهایت عزت، سلامت و امنیت قرار می‌گیرند.

کد خبر 1084470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha