خدمت به مردم بهترین مصداق امر به معروف است

امام جمعه سنندج گفت: خدمت به مردم و جامعه بشریت بهترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج بین نمازگزاران مسجد جامع این شهر اعلام کرد: خدمت به مردم و جامعه بشریت بهترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر است و محبت به پیامبر و اهل بیت(ع) از دیگر معروفات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 


وی افزود: بیش از 600 آیه قرآن در مورد اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و پیرامون این فریضتین الهی ذکر شده است و یکی از مهمترین دلایل بعثت پیامبران امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و امت‌شان بوده است.

 

امام جمعه سنندج بیان کرد: متاسفانه امروز در برخی از کشورهای اسلامی شاهد کشته شدن انسان‌های بی‌گناه از مرد و زن و کودک به دست دشمنان دین خدا  هستیم و برای آنها ماه حرام و غیرحرام فرقی نمی‌کند.

 

ماموستا رستمی اعلام کرد: روزی هزاران کودک در افغانستان، سوریه، یمن، فلسطین و غیره به دست دشمنان این دین الهی به خاک و خون کشیده می‌شوند و مجامع بین‌المللی در برابر این مسئله سکوت می‌کنند و این درد بزرگی است.

 

وی با اشاره به اینکه چهار ماه از 12 ماه در قرآن به عنوان ماه‌های با حرمت نام برده شده است، گفت: خداوند می‌فرماید مواظب باشید در این ماه به نفس خود ظلم نکنید و بر جان یکدیگر تعدی ننمایید.

 

ماموستا رستمی از خبرنگاران به عنوان دیده‌بانان جامعه بشری نام برد و افزود: شغل خبرنگاری یک رسالت مهم است و کسانی که در این حیطه فعالیت می‌کنند از بصیرترین انسان‌ها به شمار می‌روند.

 

وی گفت: صاحبان رسانه و خبرنگاران باید با دیگر اقشار جامعه تفاوت داشته باشند و با شجاعت، بصیرت، قدرت تشخیص، امانتداری و صداقت در مسیر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی گام بردارند.

 

امام جمعه سنندج از کرونا نیز به عنوان درد بزرگی در جامعه نام برد و گفت: ریشه‌کن کردن این بلای بزرگ نیاز به تلاش همگانی دارد و یکی از معروفات در این برهه زمانی کمک به آسیب‌دیدگان کرونا است.

 

ماموستا رستمی گرانی و تورم را از دیگر دردهای بزرگ دانست و افزود: افزایش 70 درصدی قیمت برخی کالاهای اساسی و غیره فشار بیشتر از کرونا را به مردم وارد کرده است، امیدواریم دولت مردمی با خدمت هرچه بهتر و برنامه‌ریزی مناسب زمینه رفع مشکلات اقتصادی را که به حقیقت فشار مضاعف به مردم وارد کرده، فراهم سازند.

 

ماموستا رستمی اضافه کرد: پیام نهضت امام حسین(ع) و مکتب عاشورایی این امام همام از گذشته تا امروز و تا آخر دنیا پیام‌ آزادی، حریت، عزت، مقابله با ظلم، ایستادگی در برابر ظالم و دفاع از حقوق مظلوم دارد این پیام باید بیش از هر زمانی تبیین شود.

کد خبر 1084494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha