سفیر انگلیس خبیث در آغاز ماموریت خود باید به شدت تنبیه شود

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: سفیر انگلیس خبیث که سابقه امنیتی دارد باید در آغاز ماموریت خود به شدت تنبیه شود و رفتار سفیر روسیه دور از انتظار بود و انتشار یک متن ۲ پهلو این رفتار بی ادبانه و گستاخانه را جبران نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۲ مرداد حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، گفت: اقدام ناشایست و غیر دیپلماتیک سفیر جدید انگلیس که با انتشار یک عکس در کنار سفیر روسیه خواسته یا ناخواسته موجب یادآوری روزهای اشغال و تحقیر ملت ایران شد.


امام جمعه آسمینون با بیان این مطلب که ذکر چند نکته در خصوص انتشار این عکس حائز اهمیت است، افزود: اول این که سفیر انگلیس خبیث که سابقه امنیتی دارد باید در آغاز ماموریت خود به شدت تنبیه شود و دوم این که رفتار سفیر روسیه دور از انتظار بود و انتشار یک متن ۲ پهلو این رفتار بی ادبانه و گستاخانه را جبران نمی‌کند و باید با صراحت از ملت ایران عذرخواهی کند.


وی بیان کرد: سوم دولت روسیه باید سفیرش را توجیه کند تا مراقب باشد در دام اطلاعاتی سفیر انگلیس خبیث نیفتد و چهارم دستگاه دیپلماسی کشور باید برای برخورد متناسب با این گستاخی تدبیری کرده و با هر ۲ سفیر بشدت برخورد کند تا درس عبرتی برای دیگران شود.


حجت الاسلام احمدی نیک اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهم، اساسی و فوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری روی آن تاکید داشتند اقتصاد کشور بود که امروز مسئله اساسی است و خواستار این شدند که دولت جدید در این عرصه اقدامات خود را برای حل مشکلات مردم و کشور با برنامه دنبال کند.


خطیب جمعه آسمینون ابراز کرد: اولویت های اصلی برنامه اقتصادی دولت از نگاه مقام معظم رهبری که لازم است، دولت بلافاصله بعد از رای اعتماد کابینه و تشکیل به این موارد به طور جدی و با کار کارشناسی و تلاش مجاهدانه توجه کند شامل تقویت تولید داخلی، وارد کردن مردم در میدان اقتصاد، ایجاد اشتغال برای جوانان، حفظ و تقویت ارزش پول ملی، حل مشکل گرانی است.


 وی تصریح کرد: ما ظرفیت‌های زیاد و امکانات فراوانی داریم و استفاده از این امکانات نیز احتیاج به معجزه ندارد بلکه شرطش این است که یک مدیریت قوی وجود داشته باشد، مدیریت ضد فساد بر کشور حاکم شده و یک برنامه جامع اقتصادی نیز وجود داشته باشد.


حجت الاسلام احمدی نیک تاکید کرد: نکته کوتاه اما مهم دیگر در خصوص مطالبات بر زمین مانده از تنفیذ های متعدد گذشته که توسط رهبر انقلاب از دولت های گذشته مطالبه شده همچون انقلابی گری، عدالت محوری، عدالت اجتماعی، پرهیز از شتابزدگی و حاشیه، بهره‌گیری از ظرفیت‌ های داخلی و مردم داری است.


امام جمعه آسمینون با اشاره به اوضاع کرونا در سطح کشور و مسئله واکسیناسیون، عنوان کرد: اوضاع کرونا در کشور فوق‌العاده خطرناک است و متاسفانه به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی شاهد هستیم که آمار مبتلایان وحشتناک شده بنابراین همان طور که رهبر فرزانه فرمودند؛  مسئولین و مردم باید آرایش دفاعی خود را تغییر داده و همه باید نکات بهداشتی را رعایت کنیم.


 وی بیان کرد: ایام عزاداری نیز باید این نکات رعایت شوند تا خدایی ناکرده دشمنان از عدم رعایت ما سوء استفاده کرده و به مجالس حسینی طعنه بزنند پس با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به طور دقیق و کامل در مجالس عزاداری رعایت شوند.


حجت الاسلام احمدی نیک ادامه داد: در مسئله واکسن نیز اوایل کار رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی واردات واکسن را از آمریکا و انگلیس ممنوع کرده اما واردات از سایر کشورها را بلامانع کردند و به دلیل کندی روند واردات واکسن مطمئن از کشورهای مختلف به سمت ساخت واکسن ایرانی حرکت کنیم.


خطیب جمعه آسمینون خاطرنشان کرد: دسترسی پایدار، امنیت بیولوژیک، صرفه اقتصادی، توانایی فنی از جمله ابزار قدرت واکسن تولید داخلی است و کسانی که مشمول دریافت واکسن هستند باید همراهی کرده و واکسن تزریق کنند تا به همراهی مردم و مدیریت مسئولین زودتر از شر ویروس منحوس کرونا خلاص شویم.


وی در خاتمه، ضمن تبریک مجدد به منتخبین در شورای اسلامی شهر و روستا، تشکر از شوراهای اسلامی دوره پنجم و تشکر از زحمات و خدمات آنها و شهردار سابق، عنوان کرد: اکنون نوبت خدمت به مردم است و هر کس کوتاهی کند مردم او را نمی بخشند و انقلابی بودن به عمل و کار است.

کد خبر 1084498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha