«تولد یک انقلاب»؛ روایتی متفاوت از سال های ۵۶ و ۵۷

کتاب «تولد یک انقلاب» روایت متفاوتی از سال های ۵۶ و ۵۷ با هدف آشنایی با شکل گیری حوادث انقلاب به قلم بهزاد دانشگراز سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، کتاب «تولد یک انقلاب» روایت متفاوتی از سال های 56 و 57 به قلم بهزاد دانشگر مشتمل بر 608 صفحه از سوی انتشارات شهید کاظمی چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

 

بهزاد دانشگر متولد 1355 در اصفهان فارغ التحصیل کارشناسی ادبیات فارسی، مؤسس مرکز آفرینش های ادبی قلمستان، مدیر روایت خانه (خانه داستان انقلاب اسلامی)، نویسنده و داستان نویس در زمینه های دینی، اجتماعی و تاریخی است. از آثار دانشگر می توان به دختران آفتاب، گل دقیقه 90، دلاوران عالی قاپو، ادواردو، عزیز، ماه بلند، پادشاهان پیاده، موکب آمستردام و نفس اشاره کرد.

 

دانشگر در مورد« تولد یک انقلاب» اظهار داشته است: من نویسنده این کتاب نیستم، حقیقتش نگارنده در ابتدا بنا نداشت چنین کتابی درباره انقلاب بنویسد. این کتاب در واقع فیش هایی برای پاسخ به چند سوال است که در همه سال های جوانی نگارنده با او همراه بوده است و در سال های اخیر از مهمترین دغدغه های ذهنی اش بوده اند.

 

آشنایی با شکل گیری اتفاقات و حوادث  انقلاب ، نقش گروه های درگیر در انقلاب ، نقش امام خمینی(ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی و ریشه های و زمینه های انقلاب اسلامی از مهم ترین اهداف این کتاب است. روایت شبه داستانی کتاب «تولد یک انقلاب» باعث می شود که مخاطب بدون خستگی مطالعه کند و کتاب برایش جذاب باشد نه کسل کننده.

 

در قسمتی از کتاب «تولد یک انقلاب» از زبان سپهبد پژمان آورده شده است: از طریق تلفن شنودی ساواک اطلاع یافتم که همان شب بختیار با ارتشبد جم که در پاریس به سر می برد، تماس گرفته و پس از سلام و احوالپرسی بی مقدمه گفته است« تیمسار بالاخره نوبت ما هم رسید». جم از آن طرف پرسیده بود چه اتفاقی افتاده است. بختیار گفته شاه می رود و وجود شما سخت لازم است، هر طور است خودتان را تا 48 ساعت دیگر به تهران برسانید. جم جواب داده بود «می دانی به علت کسالت پسرم نمی توانم یک ساعت از او دور شوم».

 

در بخش دیگری از این کتاب از زبان مرضیه حدیدچی می خوانیم: حدود 16 روز بدترین و وحشتناک ترین شکنجه ها را تحمل کردم ولی هنوز چیزی یا مطلب درخور و با اهمیتی به ماموران نگفته بودم و این امر سخت بر ماموران و بازجوها گران آمد، از این رو دست به کاری کثیف و غیر انسانی و خباثت آمیز زدم. دختر دوم ام رضوانه را که به تازگی به عقد جوانی درآمده بود، دستگیر کردند و به کمیته نزد من آوردند.آنها فکر می کردند با چنین اقدامی و ایجاد فشار روحی و روانی مقاومت مرا در هم شکسته و مرا به حرف در می آورند. 

 

گفتنی  است، کتاب «تولد یک انقلاب» روایتی متفاوت از سال های 56 و 57 به قلم بهزاد دانشگر در شمارگان هزار نسخه با قیمت 50 هزار تومان از سوی انتشارات شهید کاظمی چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

 

کد خبر 1084587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha