۳ بیمار دیگر در خراسان جنوبی قربانی کرونا شدند/ شناسایی ۴۲۴ بیمار جدید

مهدی زاده گفت: در شبانه روز گذشته ۴۲۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان جنوبی شناسایی شد که ۵۴ نفر از آنها بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«کامبیز مهدی زاده» ظهر امروز (۲۳ مرداد) در گفتگو با رسانه های گروهی استان با اشاره به آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴۳ آزمایش از افراد مشکوک و بستری در بیمارستان گرفته شد که از این تعداد نتیجه ۱۵۵ آزمایش مثبت بوده است و ۵۴ نفر از آنها بستری شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: ۶۲ مورد از بیماران جدید شناسایی شده در شبانه روز گذشته در خراسان  جنوبی مربوط به شهرستان بیرجند، خوسف و زیرکوه هر کدام ۲ مورد، درمیان و سربیشه هر کدام ۶ مورد، سرایان ۱۴ مورد، طبس ۲۵ مورد، قاین ۳۰ مورد، نهبندان و فردوس هر کدام ۴ مورد است.

 

مهدی‌زاده گفت: همچنین در این مدت یک هزار و ۱۱۸ مورد تست سریع در استان انجام شد که از این طریق نیز ۲۶۹ مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

 

وی در ادامه بیان کرد: هم اکنون نیز ۴۲۷ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۹۰نفر آن‌ها مبتلا به کرونا و ۲۹ نفر از این بیماران کرونایی در بخش‌های آی سی یو نگهداری می‌شوند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه حال ۲ نفر از بیماران کرونایی بستری در آی سی یو، وخیم است، افزود: در شبانه روز گذشته با ثبت سه مورد فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی، تعداد قربانیان این ویروس منحوس در استان به ۱۰۰۷ نفر رسیده است.

 

به گفته وی تا روز گذشته ۷۲ هزار و ۱۳۰ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۶ هزار و ۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.


مهدی زاده در پایان با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان، افزود: تا امروز ۱۶۶ هزار و ۸۴۴ نفر واکسن نوبت اول و ۳۷ هزار نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

کد خبر 1084806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha