فعالیت ۲۳۳ واحد اقامتی بوم‌گردی در استان آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌‌شرقی از صدور چهار مجوز اقامتگاه بومگردی در استان طی سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «احمد حمزه‌زاده» امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری در قالب گسترش روستاهای مستعد برای بومگردی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار میراث فرهنگی استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌‌شرقی، گفت: توسعه بومگردی می‌تواند با معرفی گسترده به یکی از منابع مهم درآمدی و افزایش قدرت اقتصادی منطقه تبدیل شود.

وی تاکید کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه و جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان یکی از مطالبه‌های مهم گردشگران، گردشگری طبیعی و تجربه زندگی سنتی روستایی است که در این راستا توسعه بومگردی در اولویت این اداره‌کل قرار گرفته که در این راستا تا پایان سال ۹۹ ، ۲۲۹ واحد بومگردی به صورت مستمر فعالیت داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌‌شرقی ادامه داد: با صدور چهار مجوز جدید اقامتگاه بومگردی در سال ۱۴۰۰، مجموع مجوزهای صادر شده استان به تعداد ۲۳۳ رسید که با آغاز فعالیت آنها، فرصت زندگی به سبک روستایی برای گردشگران فراهم می‌شود.

حمزه‌زاده یادآور شد: چهار مجوز صادر شده جدید در شهرستان‌های ورزقان، میانه و اسکو قرار دارند که در مجموع از میان ۲۳۳ واحد اقامتی بومگردی بیشترین واحد اقامتی به ترتیب در شهرستان‌های کلیبر، اسکو، خداآفرین، ورزقان و مراغه قرار دارد.

کد خبر 1084900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha