اقوام ایرانی به ایران واحد و یکپارچه اعتقاد دارند

ناشر کتاب «تشخص و هویت آذربایجان» با بیان اینکه به طور قطع با هرگونه تفکری که هویت ملی را خدشه دار کند، مخالف هستیم، گفت:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «جواد کریم نژاد» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که توانستیم یکی از مباحث فرهنگی و اجتماعی را در قالب این کتاب به ثمر برسانیم، اظهار داشت: در تاریخ معاصر قدرت‌های استعماگر همواره مقوله‌ قومیت و زبان را با تبلیغ منفی و پروپاگاندای رسانه‌ای علیه جامعه‌ هدف تبلیغ منفی کرده اند.

ناشر کتاب «تشخص و هویت آذربایجان» با بیان این‌که پان ترکیسم از مصداق‌های تفکر اختلاف برانگیز در آذربایجان است که همواره استعمارگران از آن استفاده کرده‌اند، افزود: کتاب تشخص و هویت آذربایجان ضمن پاسخ قاطع به این شبهات و ناگفته‌هایی از این مباحث، با به کارگیری مستندات علمی به این مسائل پرداخته است.

وی اظهار داشت: در بخشی از این کتاب نیز نقد جریان سیاسی خاص مطرح است که این عوامل در ظاهر همواره سنگ وحدت ملی را بر سینه زدند ولی در باطن افکار پوسیده‌ یکسان سازی فرهنگ دارند.

ناشر کتاب «تشخص و هویت آذربایجان» با بیان این‌که محتوای کتاب در سایه‌ گفتمان انقلاب اسلامی و اقوام غیور ایرانی بازیابی هویت کرده است، گفت: در این کتاب به چنین مسائلی به تاسی از کلام وحی که ملاک برتریت را انسانیت می داند نه رنگ و نژاد، پرداخت شده است.

کریم نژاد، با بیان اینکه به طور قطع با هرگونه تفکری که هویت ملی را خدشه دار کند، مخالف هستیم، ادامه داد: قومیت‌های موجود در ایران و مردمان غیور آذربایجان با تمام تفاوت‌های فرهنگی از لحاظ قرابت سرزمینی و ملیتی، خود را ایرانی می دانند و خود را در قالب ایران یکپارچه و همدل می بینند.

کد خبر 1084388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha