گردهمایی روحانیان و مبلغان تبریز برگزار شد

همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گردهمایی روحانیان و مبلغان تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم»  در گردهمایی روحانیون و مبلغین تبریز، با تأکید بر اینکه ائمه جماعت باید به گونه‌ای نماز را بخوانند که حال همه رعایت شود، اظهار داشت: ائمه جماعت باید با حسن برخورد با نمازگزاران و اهالی محل رفتار کند؛ چون هرگونه حرکتی که آرامش مسجد و نمازگزاران را بر هم بزند، باعث دوری مردم از مسجد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: امام جماعت مسجد باید درد نمازگزاران و جوانان مسجد را بداند، این‌که چرا جوانان در مساجد جمع نمی‌شوند، باید پاسخگوی جوانان بود و توجه داشت که موفقیت مسجد وابسته به حضور امام جماعت موفق است.

آل هاشم یادآور شد: امام جماعت در عین صفا و صمیمیت و همدلی، باید در تحولات و تصمیمات مسجد نقش داشته باشد، پس می‌توان گفت امام جماعتی در مسجد موفق است که در حوزه فردی پاکیزه خوی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، تبیین اهداف انقلاب اسلامی را از وظایف روحانیون و مبلغین دانست و توضیح داد: روحانیون و مبلغین باید علاوه بر اهداف انقلاب اسلامی، آرمان‌ها و منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی را تبیین کنند.

حجت‌الاسلام آل هاشم توجه ویژه به حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را بسیار مهم خواند و یادآور شد: حضور جوانان و نوجوانان باعث می‌شود این نسل‌های آینده با مساجد بیشتر مأنوس شوند.

وی ایام ماه محرم را فرصت تبلیغی بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: باید به نحو احسن از این فرصت استفاده کرد و نه تنها در ماه محرم، بلکه در تمامی ایام سال برای ایجاد و تشکیل یک مسجد جامع‌الاطراف تلاش کنید و این ممکن نیست جز اینکه یک امام جماعت جامع‌الشرایط انتخاب شود.

کد خبر 1084179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha