موسسه تسکین ۴۵ درصد از هزینه های کودکان مبتلا به سرطان را برعهده دارد

مدیر عامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان گفت: سال گذشته موسسه تسکین ۳۰ درصد هزینه های درمان را برعهده داشت و این درصد در سال ۱۴۰۰ به ۴۵ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «جواد میلانی» در نشست خبری با اصحاب رسانه از کم و ناکافی بودن میزان مسئولیت و مشارکت اجتماعی در مسیر یاری رساندن به کودکان مبتلا به سرطان یاد کرد و از شهروندان خواست تا با احساس مسئولیت بیشتر کودکان بیشتری را از دام این بیماری هولناک نجات داد.

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (تسکین) با اشاره به شعار سازمانی این موسسه با عنوان " سرطان تسکین می خواهد" یادآوری کرد: این تسکین می تواند در قالب های مختلف از سوی رسانه ها، سازمان ها، فروشگاه ها، شرکت ها، موسسات و افراد خیر برای کمک به کودکان مبتلا به سرطان باشد.

وی با اشاره به شناور بودن هزینه های پروسه درمان و درصد حمایت این موسسه ،  گفت: در مواردی مانند اتفاقات طبیعی مثل زلزله و یا تغییر روند بیماری و از دست دادن سرپرست کودک و ....  این کودکان از حمایت 100 درصدی تسکین برخوردار می شوند .

میلانی در ادامه گفت: هزینه های درمانی، شامل تمامی فرآیندهای مربوط به تشخیص تا درمان کودکان مبتلا به سرطان مانندآزمایش، سونوگرافی، بستری شدن، رادیوتراپی، شیمی درمانی و پیوند است که زیر چتر حمایتی این موسسه قرار دارند.

مدیرعامل موسسه تسکین، تامین هزینه های رفت و آمد واسکان خانواده هایی که برای درمان کودکان مبتلا به سرطان خود به تبریز آمده اندو همچنین تامین وتوزیع اقلام بهداشتی مانند زیراندار، ماسک، دستمال کاغذی و پوشاک بهداشتی کودکان نیازمند را از جمله خدمات ارائه شده از سوی این موسسه  اعلام کرد.

وی اظهار داشت: هرگونه وقفه در تامین هزینه های چهار بخش فوق می تواند در درمان این کودکان وقفه ایجاد کند و این جبران ناپذیر است.

میلانی افزود: در سال 98، 442کودک تحت حمایت تسکین بودند که از این تعداد 64 کودک قطع درمان شده و بهبود یافتند، متاسفانه 20 نفر فوت شدند و بقیه در مسیر ادامه درمان هستند که در این سال تسکین 15 درصد از هزینه ها را تامین کرد.

وی ادامه داد: از 414 کودک تحت حمایت تسکین در سال 99 ، 53 نفر بهبود یافته و قطع درمان شدند و 25 نفر فوت شدند. در این سال موسسه تسکین 30 درصد هزینه های درمان را برعهده داشت و این درصد در سال 1400 به 45 درصد رسیده است.

کد خبر 1084532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha