آذربایجان  جدای از ایران اسلامی نیست

حسینی گفت: آذربایجان نه تنها جدای از ایران اسلامی نیست بلکه جدای از اسلام نیز نیست، هویت و تشخص آذربایجان به بعد از اسلام و سال ۲۲ هجرت برمی گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» امروز در حاشیه بررسی کتاب «تشخص و هویت آذربایجان» با اشاره به نقش آفرینی آذربایجان که همواره به عنوان سر ایران بوده است، اظهار داشت: نویسنده‌ کتاب تشخص و هویت آذربایجان در حقیقت در راستای تحقق بخشی به منویات رهبر معظم انقلاب گام برداشته و تشخص و هویت آذربایجان با قلم‌ وی جاری شده است تا یادگار ماندگاری برای آذربایجان و تبریز لبریز از غیرت قهرمانی و ولایت مداری باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌ که این کتاب می توانست بیشتر به بحث اسلام گرایی و شیعه گرایی مردم آذربایجان پرداخت کند، افزود: مدال افتخار حضرت علی(ع) در دوران حاکمیت خود به آذربایجانی ها ارائه شده است که این موضوع می توانست در کتاب تشخص و هویت به طور مضاعف برای آذربایجان مطرح شود.

وی اظهار داشت: آذربایجان نه تنها جدای از ایران اسلامی نیست بلکه جدای از اسلام نیز نیست، هویت و تشخص آذربایجان به بعد از اسلام و سال ۲۲ هجرت برمی گردد که مردم آذربایجان اسلام را با آغوش باز و بعد از ظلم های شاهان ساسانی قبول و تشخصی برای شیعه بودن پیدا کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: این کتاب همچنین می توانست به  وجود علمای تراز اول در عصر معاصر مانند علامه امینی و علامه‌ی طباطبایی پرداخت کند.

حجت الاسلام حسینی، ادامه داد: شاید تاکنون چنین کتابی تدوین نشده بود و این کتاب می‌تواند مقدمه ای باشد تا با تاسی از کلام آذربایجان، آثار دیگری نیز از تشخص و هویت آذربایجان نگاشته شود تا جایگاه اصیل آذربایجان مورد توجه قرار گیرد و به جایگاه اصیل خود در ایران اسلامی برسد.

گفتنی است، کتاب «تشخّص و هویّت آذربایجان»، تألیف علی آذریان با ویرایش و تحشیه‌نویسی جواد کریم ‌نژاد، به همت انتشارات ریتم و با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری نغمه آفرینش هنر، در تبریز منتشر و روانه بازار کتاب شد.

کد خبر 1084394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha