بازدید نایب رییس مجلس از مناطق‌سیل زده شهرستان کلیبر

نیکزاد گفت: ۵۰ فقره وام ۶۰ میلیون تومانی بلاعوض به سیل‌زدگان شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علی نیکزاد»‌ نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه اسماعیل نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، علی خضریان رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، عزیزالله مهدیان سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر، حسین حاتمی نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی به بازدید از مناطق سیل‌زده آذربایجان شرقی رفتند.

بنابر این گزارش، در جریان این دیدار؛ جمعی از مدیران اجرایی نیز ضمن نظارت‫ میدانی‬⁩ از روند کمک‌رسانی به مردم و بررسی علل وقوع سیل، نسبت به تامین اعتباراتی برای جبران خسارت ۲۰۴ میلیارد تومانی سیلاب اخیر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

«علی نیکزاد» در حاشیه این دیدار با بیان این‌که ۵۰ فقره وام ۶۰ میلیون تومانی بلاعوض به سیل‌زدگان شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند پرداخت می‌شود، اظهار داشت: ۵۰ فقره وام به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نیز با سود ۴ تا ۵ درصد به سیل زدگان منطقه پرداخت می‌شود.

وی با بیان این‌که ساخت واحدهای تخریب شده توسط سیل ظرف ۱۰ روز آینده با مساعدت بنیاد مسکن و پیگیری ستاد بحران و نظارت استاندار آذربایجان‌شرقی آغاز می‌شود، افزود: ق۶۵ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای ایجاد زیرساخت و واحدهای از بین رفته مناطق سیل زده شهرستان های سه گانه تخصیص می یابد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ۲۰ میلیارد تومان نیز برای بازسازی شبکه آب و فاضلاب مناطق سیل زده کلیبر، خداآفرین و هوراند و ۱۰ میلیارد تومان برای ترمیم راه های خسارت دیده این مناطق پرداخت می‌شود که ظرف ۴۸ ساعت مجوز آن صادر می شود.

وی افزود: برای تکمیل سد پیغام چای نیز تخصیص ۱۰۰ درصدی مبلغ ۳۳۰ میلیارد ریال ظرف ۴۵ روز آینده محقق خواهد شد البته ۲۰ روز به نماینده کلیبر فرصت داده شده تا ماده ۵۶ را در خصوص این سد از مجلس بگیرد.

نیکزاد خاطرنشان  کرد: مقرر شد ظرف یک هفته آینده با اخذ مجوز ماده ۴ از سوی استانداری، زمین‌های مورد نیاز در بالادست روستای سهریق به این روستا الحاق شود تا بنیاد مسکن در بازسازی روستا و انتقال منازل آسیب دیده پایین دست استفاده کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مبلغ سه میلیارد تومان برای بازنگری طرح هادی ۳۰ روستای شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند در اختیار بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی تخصیص دهد.

 

کد خبر 1084534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha