سه هفته پلمپ بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا  در انتظار واحدهای صنفی متخلف

مجتبایی با اشاره به اینکه برای واحدهای صنفی متخلفی که باید تعطیل باشند و فعالیت صنفی را ادامه می دهند بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سه هفته پلمپ خواهند شد، گفت: حدود ۳۵ هزار واحد صنفی را در این ۱۸ ماه پلمپ کردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمدباقر مجتبایی، دبیرکل اتاق اصناف ایران شب گذشته (شنبه ۲۳ مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره این که آیا صنوف مصوبه تعطیلی را اجرا خواهند کرد؟ گفت: ما موظف هستیم مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را با همکاری نیروهای پلیس اماکن بهداشت، تعزیرات و بازرسان وزارت صمت پیگیری کنیم و این کار با جدیت توسط تمامی اتاق ها و اتحادیه های صنفی پیگیری خواهد شد.

 


وی با بیان اینکه موضوع تعطیلی ها یا افزایش پروتکل های بهداشتی مورد انتظار؛ موضوعی است که به جان و مال خود اصناف بستگی دارد، گفت: قرار نیست زمانی که مصوبه ای باشد یک گروه دلسوز باشند و نگران جان و مال مردم باشند و گروهی دیگر بی تفاوت.

 


مجتبایی با اشاره به اینکه در فروردین و اردیبهشت سال گذشته وقتی کرونا به اوج خود رسیده بود؛ رعایت پروتکل های بهداشتی به بیش از 85 درصد رسید؛ روند مرگ و میر کاهش جدی داشت، گفت: به دنبال آن کسب کارها مجدداً رونق گرفت و فعالیت ها هم بهتر شد و در آذر سال گذشته با کاهش رعایت پروتکل ها در سطح جامعه از جمله در اصناف منجر به افزایش مرگ و میر و خسارت به کسب و کارها شد. در این مرحله هم از همه مردم به خصوص جامعه صنفی که با خانواده هایشان بیش از 35 میلیون نفر از جمعیت ایران را تشکیل می دهند درخواست می کنیم به عنوان یک مسئولیت اجتماعی بیش از گذشته پروتکل ها را رعایت کنند.

 

 
دبیرکل اتاق اصناف ایران درباره این که آیا جریمه هایی در این دوره در نظر گرفته شده است؟ افزود: برای واحدهای صنفی متخلفی که باید تعطیل باشند و فعالیت صنفی را ادامه می دهند بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سه هفته پلمپ خواهند شد و این جریمه بسیار سنگینی است. حدود 35 هزار واحد صنفی را در این 18 ماه در دوره هایی که مجبور به افزایش سطح پروتکل ها بودیم پلمپ کردیم.
 
 

وی درخصوص حمایت از اصناف آسیب دیده در دوران کرونا گفت: متأسفانه آن چه که همیشه مورد درخواست اصناف ایران بوده و در جلسات ستاد ملی کرونا مطرح می شد این بود که تناسبی بین خسارت ها و حمایت ها وجود ندارد؛ البته یک مقدار جزئی برخی از حمایت ها از سوی دولت؛ تدوین و ابلاغ شد ولی کمبود منابع مالی، نبودن سرمایه در گردش و پروسه بسیار طولانی که در بانک ها برای گرفتن تسهیلات وجود دارد و همچنین مبلغ پایین تسهیلات؛ موجب شد که عملاً پشتیبانی خاصی از صنوف شکل نگیرد. پیشنهاد می کنیم جامعه صنفی به همراه مردم سطح مشارکت و رعایت پروتکل ها را افزایش دهند که هم برای جان خودشان و فعالیت اقتصادی آنها دولت مجبور به تصمیم تعطیلی نداشته باشد.
 
 
 
کد خبر 1084923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha