بیستمین جشنواره سراسری شعر غدیر بناب برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب از انتشار فراخوان بیستمین جشنواره سراسری شعر غدیر بناب خبر داد و گفت: ۳۰ آذرماه آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره می باشد.

«حبیب صدقی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، از انتشار فراخوان بیستمین جشنواره سراسری شعر غدیر بناب خبر داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب با اعلام این خبر افزود: بیستمین جشنواره سراسری شعر غدیر بناب در دو بخش فارسی و ترکی آذری برگزار می شود و هر شاعر می تواند 3 اثر در هر بخش به سامانه الکترونیک جشنواره به آدرس www.bonab.farhang.gov.ir ارسال کند.

صدقی با اشار ه به موضوعات جشنواره تاکید کرد: کنار برکه زمرم، ندای آسمانی رسول الهی بر جهاز شتران، منشور بطلان ظلمت آسیب های اجتماعی در سایه سار کلام علی (ع)، پرورش و سعادت فرزندان در سبک زندگی علوی، گسترش جامعه اسلامی با فرزندآوری در آموزه های علوی، بانک نهج البلاغه در کلام شعرا، جاودانگی عشق زهرا (س) حیات علی (ع)، تفسیر ولایت در رفتار و کردار علوی از موضوعات جشنواره سراسری شعر غدیر بناب می باشد.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را 30 آذرماه جاری عنوان کرد و یادآور شد: ارسال به مرحله نهایی 20 دی ماه  و اختتامیه و اعلام نتایج شب ولادت امام علی (ع) است که در صورت استمرار وضعیت کرونا تا زمان اختتامیه، نحوه اعلام نتایج و معرفی برگزیدگان متعاقبا اعلام خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب، با بیان اینکه در پایان از 5 نفر اول هر بخش با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل به عمل خواهد آمد، تصریح کرد: به نفرات اول در هر بخش 20 میلیون ريال، نفرات دوم  15 میلیون ريال، نفرات سوم  10 میلیون ريال، نفرات چهارم 8 میلیون ريال و  نفرات پنجم  5 میلیون ريال جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: این جشنواره توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، شورای فرهنگ عمومی بناب، فرمانداری ، بنیاد بین المللی غدیر آذربایجان شرقی ، شهرداری، شورای اسلامی شهر ، انجمن های ادبی و هنرهای تجسمی ، مجتمع فولاد صنعت و فولاد شهریار بناب برگزار می شود.

صدقی با بیان اینکه در صورت برگزاری آئین اختتامیه حضور نفرات برتر الزامی و عدم حضور به منزله انصراف می باشد، خاطرنشان کرد: آثار ارسالی شاعران گرامی در سال های گذشته و آثار خارج از موضوعات مطرح شده قابل داوری و مورد قبول نخواهد بود و دبیرخانه جشنواره در انتشار آثار در فضای مجاری و یا به صورت مکتوب مجاز می باشد.

 

کد خبر 1085049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha