توزیع اقلام بهداشتی در ایستگاه سلامت هیئت عزاداری کرمانشاه

شکیبا گفت : در راستای حفظ سلامت مردم و عزاداران حسینی اقلام بهداشتی از جمله ماسک و محلول ضدعفونی کننده دست در ایستگاه سلامت هیئت های عزاداری استان کرمانشاه توزیع می شود.

ابراهیم  شکیبا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: مجوز برگزاری تمام مراسم  عزاداری ایام محرم و صفر ازطریق اداره کل تبلیغات اسلامی استان یا شهرستان ها صادر شده و درصورت اخذ مجوز، برگزاری مراسم باید درفضای باز و با حداقل جمعیت و رعایت فاصله گذاری انجام گیرد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  افزود: برگزاری مراسم عزاداری فارغ از وضیعت های چهارگانه ی تعیین شده(قرمز، نارنجی، زرد و آبی) در تمام شهرستان ها در فضای باز با یک سوم ظرفیت و در صورت تایید ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فضای بسته با ارتفاع ۶ متر و یک چهارم ظرفیت مکان در حال برگزاری است.

 

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در مراسم اعم از عزاداران یا همراهان ملزم به استفاده از ماسک هستند خاطر نشان کرد:عزاداران حسینی باید تمامی پروتکل های بهداشتی را با جدیت رعایت نکنند و حتما به فاصله گذاری اجتماعی توجه ویژه داشته باشند .

 

شکیبا بابیان اینکه  مراسم سینه زنی و زنجیر زنی در محل مراسم بدون جابجائی مجاز است تصریح کرد:  هر یک از عزاداران وسایل شخصی مختص به خود را داشته و از رد و بدل شدن وسایل شخصی خودداری کنند .

 

وی گفت: محلول های ضدعفونی کننده دست و گندزدایی سطوح به اندازه کافی موجود باشد. مکان عزاداری قبل وبعداز استفاده گندزدایی  می شود.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: توزیع هرگونه غذا و نذورات مانند چای ، شربت، شیر  ممنوع و برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي توزیع نذورات و چای(موكب ها،‌خيمه ها،‌چادر) در تمامی شهرستان‌های استان ممنوع و  آب آشامیدنی به صورت بطری های بسته بندی شده بین عزاداران توزیع شود وتدابیر لازم جهت جمع آوری بهداشتی پسماند به ویژه ماسک های استفاده شده اتخاذ شده است.

 

شکیبا در پایان گفت: در صورت ارائه گزارش توسط ناظران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی هیئت های برگزاری مراسم و همچنین عدم توجه به تذکرات ناظران، برخورد قانونی لازم مطابق دستورالعمل با هیئت های متخلف توسط سازمان تبلیغات اسلامی صورت خواهد گرفت.

کد خبر 1085079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha