مراسم ها در جهرم می تواند به حیاط مساجد منتقل شود

حجت الاسلام مدبر با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آیین های عزاداری، گفت: مراسم ها در جهرم می تواند به حیاط مساجد منتقل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «حجت الاسلام محمدحسین مدبر»، امروز (شنبه ۲۴ مرداد) با اشاره به اینکه همه باید دست به دست هم دهیم تا آمار مبتلایان به کروتا کاهش پیدا کند، گفت: مردم در این خصوص وظیفه ای سنگین دارند؛ رهبری فرمودند مجالس امام حسین (ع) مایه برکت و جلب رحمت الهی است و نباید تعطیل شود اما تاکید ایشان رعایت دستوالعمل های بهداشتی بود.

 

امام جمعه جهرم افزود: اگر مصوبه ای داریم که گفته شده جلسات عزاداری را در مکان های مسقف برگزار نکنید منظورشان مکان هایی است که تجمع زیاد است و فاصله فیزیکی نیز رعایت نمی شود این شامل مسجدی که دارای سقف بلند و تعداد محدود شرکت کننده ای که تمام دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند، نمی شود و نباید به آنها گلایه کرده و خواستار تعطیلی مراسم شان شد.

 

وی عنوان کرد: این دلیل بر آن نیست که هر مکانی که مسقف بود نباید در آن مکان عزاداری شود؛ اما در مساجد نیز می توانند مراسم ها را به حیاط مسجد منتقل کنند.

 

خطیب نماز جمعه جهرم اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند در حال حاضر مسئله اول و فوری مملکت ما، بیماری کرونا است که زندگی مردم را فلج و خانواده ها را داغدار کرده است.

 

وی بیان کرد: اگر واقعا به ما خبر دهند امروز یا دیروز سه هواپیما در کشور ما سقوط کرد ما چه حالی پیدا می کنیم؛ فوت روزانه 500 تا 600 بیمار کرونایی، به منزله سقوط و کشته شدن سرنشینان سه هواپیما است.

 

به گفته حجت الاسلام دکتر مدبر این وضعیت برای ما در حال عادی شدن است؛ اگر سرانگشتی حساب کنیم می بینیم در ایام دفاع مقدس به طور متوسط روزانه 70  نفر شهید داده ایم اما اکنون روزانه 500 نفر کشته بر اثر بیماری کرونا داریم که این یک فاجعه است.

کد خبر 1085117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha