هیچ مجوزی برای تردد خودروها در نهبندان صادر نمی شود

فرماندار نهبندان گفت: همزمان با عزاداری های محرم و در ایام تعطیلی ها، برای تردد بین شهری خودروها در شهرستان نهبندان هیچ مجوزی صادر نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (24 مرداد) در ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا شهرستان نهبندان با اشاره به اجرای طرح ممنوعیت تردد بین استانی اظهار کرد: برای تردد خودروها به نهبندان هیچ مجوزی صادر نخواهد شد و تنها  افراد بیماری که داری مدارک پزشکی هستند، می توانند از شهرستان خارج شوند.


وی از برخورد قاطعانه پلیس راه در صورت تردد خودروها در ایام تعطیلی خبر داد و افزود: یکی از اهداف تعطیلی ها و کاهش ترددهای بین شهری؛ مدیریت بیماری کرونا است لذا تعطیلی ها نباید منجر به مسافرت برخی شود.


فرماندار نهبندان با اشاره به سخنان چند روز گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت عزاداری و رعایت دستورالعمل های بهداشتی خطاب به مردم، هیئت ها و مذهبی ها گفت: شیوه نامه های بهداشتی باید به بهترین نحو اجرا شود، تاکنون رعایت شیوه نامه ها در شهرستان نهبندان خوب بوده اما تمهیدات لازم برای برگزاری بهتر مراسمات عزاداری باید فراهم شود.


بیکی گفت: برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی؛ پنج هزار ماسک با همکاری بنیاد برکت در اختیار سازمان تبلیغات گذاشته ایم تا به صورت رایگان بین عزاداران هیئت های عزاداری توزیع شود، همچنین 10 هزار ماسک هم در اختیار بیمارستان گذاشته ایم.


وی با بیان اینکه از امشب تیم نظارتی با محوریت نظارت بر مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) تشکیل می شود، گفت: همچنین پیرو مصوبه ستاد ملی کرونا، برگزاری هر گونه مراسم عزاداری در فضای سربسته ممنوع است.


فرماندار نهبندان در ادامه با بیان اینکه در واکسیناسیون کرونا مشکلی نداریم، اضافه کرد: چهار هزار دوز واکسن در شهرستان نهبندان هنوز مصرف نشده است لذا به تمام مراجعه کنندگان واکسن تزریق می شود، این آمادگی را داریم که مراکز واکسیناسیون را افزایش دهیم.

 

وی تصریح کرد: با وجود بیمارستان صحرایی در نهبندان، هیچ مشکلی برای بستری افراد نداریم، همچنین اورژانس شهرستان هم به زودی به بهره برداری می رسد.


فرماندار نهبندان از آمادگی بسیجیان برای اجرای طرح شهید سلیمانی در مراسمات عزاداری خبر داد و گفت: این طرح با همکاری بسیجیان در راستای شناسایی افراد مبتلا و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در نهبندان اجرایی می شود.


 گفتنی است بنا بر گفته پلیس راه استان خراسان جنوبی از ساعت 12 امروز تا پنجم شهریور ورود خودروهای غیر بومی و خروج خودروهای بومی از استان ممنوع شده است.

 

 

کد خبر 1085136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha