نماز ظهر عاشورا در قتلگاه بیرجند اقامه می شود

حجت الاسلام رضایی گفت: به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا نماز ظهر عاشورا در قتله گاه بیرجند با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی با جمعیت محدود اقامه خواهد شد.

حجت الاسلام «احمد رضایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرتاباعبدالله الحسین (ع)، گفت: با توجه به شرایط کرونا و ضرورت حفظ سلامت مردم از همان ابتدای آغاز ماه محرم دستورالعمل های بهداشتی به همه هیئت های مذهبی استان ابلاغ شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از انجام ۲۵۰ مورد بازدید از هیئت های مذهبی در سطح استان خبر داد و افزود: در برخی از هیئت های مذهبی کمتر به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه شده که بلافاصله توجیه و تذکرهای لازم به آنان داده شده است.

 

حجت الاسلام رضایی در ادامه بیان کرد: آنچه قبلاً برای بلامانع بودن دسته روی محلی اعلام شده بود اما اکنون با سیر صعودی کرونا و بر اساس مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا دسته روی محلی هم ممنوع اعلام شده است.

 

وی در خصوص شرایط برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی توسط هیات های عزاداری استان، تصریح کرد: نقطه اوج فعالیت های دهه محرم برگزاری اقامه ظهر و عصر عاشورا است که در هر شهرستان یک مکان برای برگزاری نماز ظهر عاشورا در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: امسال با توجه به شرایط بیماری کرونا نماز ظهر عاشورا به صورت محدود و با حضور عاشقان و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در جوار قبور مطهر شهدا و بهشت متقین (قتله‌گاه) بیرجند به امامت حجت الاسلام مختاری برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام رضایی در پایان ضمن قدردانی از مردم استان در برپایی مراسم عزای امام حسین(ع)، تأکید کرد: از همه عزاداران حسینی به خصوص جوانان عزیز تقاضا داریم همچنان فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند تا زیباترین عزاداری را در شرایط سخت کرونا به نمایش بگذارند.

 

 

 

 

کد خبر 1085508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha