آزادگان سر مشق صبر و استقامت در برابر زیاده خواهی

آزادگان سرافراز دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس هر کدام مصداق و سرمشقی از صبر و استقامت در برابر زیاده خواهی دشمنان بوده که در کنار جامعه ایثارگری عزت آفریدند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: 26 مردادماه سالروز ورود عزتمند آزادگان سرافراز به کشور است که اسقامت و صبر خود را در برابر همه سختی ها متحمل شدند.

 

آزادگان در زندان های عراق و شرایط سخت آن دوران بسیاری از شکنجه ها را تحمل کردند تا آزادی برای ملت ایران باشد و زیر بار ظلم نرویم و ناموس و خاک ایرانیان حفظ شود.

 

خانواده آن هم صبر پیشه کردند و دوری فرزند خود و شرایط سخت را تحمل کردند و چه صبری می خواهد این چنین وضعی که از بچه خود بی خبر باشی و همواره در انتظار بنشینی تا روزی این آنان بازگردند.

 

همه رزمندگان در کنار همدیگر برای آزادی و سربلندی ایران ایستادگی کردند و نباید امروز این رشادت ها فراموش شود و خیانتی صورت بگیرد که حق آن ها ضایع شود.

 

آزادگان سرافراز دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس هر کدام مصداق و سرمشقی از صبر و استقامت در برابر زیاده خواهی دشمنان بوده که در کنار جامعه ایثارگری عزت آفریدند. تداوم این راه ضرورت دارد و باید این همت بلندبه نمایش گذاشته شود.

 

*43 هزار و 173 نفر جمعیت آزادگان ایران

 

بر اساس اعلام سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشورمان، در دوران دفاع 43 هزار و 173 نفر اسیر رژیم بعث عراق شدند و پس از دوران سختی ها آزاد شدند.

 

از میان کل جمیت ایثارگری استان اصفهان، سه هزار و ۵۷۷ آزاده سرافراز هستند که بیش از 8 درصد آزادگان کشور را به خود اختصاص داده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به ایستادگی و مقاومت رزمندگان دوران دفاع مفدس گفت: این افراد  در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان در برابر دشمن تکام مسلح و دارای قدرت و حمایت بین المللی مقاومت و ایستادگی کردند که در این میان آزادگان در بند اسارت بودند.

 

«مسعود احمدی نیا»، افزود: آزادگان در دوران اسارت بسیار مشکلات را تحمل و بسیار مقاومت کردند و با دلی بیدار برای حفظ دین، ناموس، کشور و عزت نظام مقاومت کرده اند.

 

وی اضافه کرد: استان اصفهان آمار بالایی از آزادگان را داشته که هشت درصد از کل جمعیت آزدگان کشور بوده و شهرستان اصفهان بیشترین این جمعیت را دارد.

 

استاندار اصفهان در پیامی ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشورمان گفت: آنان سخت ترین شکنجه های دشمن را تحمل کردند و حاضر نشدند در مسیر آنها قرار گیرند و به ارزشهای امام و انقلاب پشت کنند.

به گفته «عباس رضایی« آزادگان محنت و مشقت را به جان خریدند ولی با دشمن متخاصم ومتجاوز سازش نکردند و با نجابت، صبر از کیان انقلاب اسـلامی و خاک میهن دفاع کردند

.

*مقاومت آزادگان قدرت دشمن را شکست

 

قدرت بالا و حمایت های همه جانبه از صدام باعث شده بود که آن ها شکست را برای خود نبینند و سختی های زیادی را به ملت ایران تحمیل کنند. بر این اساس و تصور دشمن تلاش خود را انجام می داد و در مورد شکنجه اسرا به این فکر بود که آنان کوتاه می آیند و نظام را می فروشند تا سختی کمتری تحمل کنند.

 

امام جمعه اصفهان ایستادگی رزمندگان در برابر دشمنان را سبب پیروزی آنان اعلام کرد و اظهارداشت: آن ها قدت پوشالی دشمن را شکست دادند.

 

آیت الله سید «یوسف طباطبایی نژاد» افزود: بسیاری از این آزادگان زیر شکنجه ها به شهادت رسیدند ولی جان خود را برای حفط اسرار نظام و ابهت جایگاه آن فدا کردند.

 

وی از متولیان امر خواست تا این واقعیت ها را برای نسل جوان بازگو کنند تا فرهنگ ایثار و شهادت گسترش یابد و توطئه دشمنان مشخص و افتخارات ایرانیان را تبیین کنند.

 

*آزادگان نماد درهم شکستن قدرت دشمن

 

ایستادگی و مقاومت فراتر از واژه و کلمه هست و برای این کار جان و دل می خواهد و به راحتی رقم نمی خود به همین خاطر باید زندگی اسیران دوران دفاع مقدس و آزادگان را مطالعه و بررسی کنیم.

 

ایستادگی و مقاومت در برابر شکنجه های سخت کار هر کسی نیست و آنان که چنین پیش رفتند معامله خود را با خدا انجام داده بودند  عزت آفریدند و آنان قدرت دشمن را در هم شکستند.

کد خبر 1085638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha