لغو بزرگترین دسته عزاداری شمال استان اصفهان در تاسوعا و عاشورای حسینی

رئیس شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل از لغو یکی از بزرگترین دسته های عزاداری منطقه شمال استان اصفهان در تاسوعا و عاشورای حسینی به دلیل شرایط کرونایی خبر داد.

خبرگزاری شبستان-آران و بیدگل، هیئت حضرت اباالفضل(ع) دهنو شهرستان آران و بیدگل یکی از مهم ترین مراکز عزاداری ماه محرم در منطقه شمال استان اصفهان است که به عنوان یکی از بزرگترین هیئت های عزاداری در این منطقه شناخته می شود.

 

هرساله از اول محرم تا شام غریبان شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مراسم عزاداری این هیئت در حسینیه حضرت اباالفضل(ع) برگزار می شود و بزرگ ترین برنامه عزاداری این هیئت، حرکت دسته عزاداری در غروب تاسوعا و عاشورای حسینی است.

 

 در این مراسم، دسته عزاداری، حرکت خود را از حسینیه شروع و طبق یک سنت دیرینه از مراکز خاص مذهبی در آب‌پخش، سرکوچه یخچال، بازار، مسجد تاریخی قاضی، تکیه تاریخی حاج عبدالله خان و وشاد می‌گذرد و به آستان حضرت محمدهلال بن علی (ع) ختم می‌شود.

 

همه ساله بیش از ۱۰ هزار نفر از عزاداران حسینی در این دسته عزاداری عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان می دهند، اما در سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی این مراسم بزرگ برگزار نشد و به برگزاری مراسم روضه در فضای باز اطراف حسینیه بسنده شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل در این خصوص گفت: هیئت حضرت اباالفضل(ع) از ابتدای شیوع کرونا تابع کلیه دستوارالعمل های ستاد کرونا بوده است و امسال هم شورای سیاست گذاری هیئت تصمیم گرفت به منظور رعایت موارد بهداشتی برای پیشگیری از انتشار بیماری کرونا برنامه حرکت دسته عزاداری برگزار نشود.

 

حسین ابوالحسن زاده افزود: این هیئت در طی دو سال گذشته، با اجرای پویش های مختلف و مساعدت خیرین بیش از ۵ میلیارد ریال برای مقابله با کرونا هزینه کرده است و در تهیه تجهیزات مختلف بیمارستانی همچون دو دستگاه ونتیلاتور، یک دستگاه الکترو کاردیوگرافی، بیش از یک هزار دست لباس ویژه کادر درمان، تهیه و توزیع بیش از ۲۰ هزار بسته بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح و تهیه بسته های آبمیوه و آب معدنی ویژه کادر درمان و همچنین بسته های معیشتی ویژه نیازمندان اقدامات موثری را در این حوزه داشته است.

 

عضو هیئت امنای هیئت حضرت اباالفضل(ع) دهنو ابراز امیدواری کرد: با عنایات خداوند متعال و توجهات حضرت سیدالشهدا(ع) و با ریشه کنی این ویروس منحوس در سال آتی شاهد حضور مردم ولایت مدار و حسینی در این مراسم عظیم باشیم./

 

کد خبر 1085763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha