خانه، مدرسه و مسجد سه رکن اصلی ترویج نماز/ لزوم توسعه فرهنگ نماز در فضای مجازی

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: «خانه، مدرسه و مسجد» به عنوان سه رکن اصلی ترویج نماز و نمازخوانی در بین نوجوانان و جوانان محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، دکتر اسماعیل بایبوردی در نشست ستاد اقامه نماز این شهرستان که با حضور امام جمعه آران و بیدگل در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: باید ترویج فرهنگ نماز در فضای مجازی به خصوص در بین نسل جوان مورد توجه متولیان قرار گیرد.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه ویروس کرونا وضعیت برگزاری نماز جماعت در مساجد، مصلی‌ها و ادارات را تغییر داده است، گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و ابزارهای نوین تبلیغاتی و ارتباطی نظیر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای ترغیب جوانان و نوجوانان این شهرستان و اهمیت نماز اول وقت مورد توجه قرار گیرد.

 

بایبوردی جذب یا دفع جوانان شهرستان آران و بیدگل به دین ‌داری و ولایتمداری را به ایفای نقش روحانیون، ائمه جماعت، استادان، معلمان و دیگر گروه‌های مرجع این شهرستان مرتبط دانست و خاطر نشان کرد: امامان جماعت می‌توانند در جذب جوانان نقش‌آفرینی کنند.

 

فرماندار آران و بیدگل افزود: «خانه، مدرسه و مسجد» به عنوان سه رکن اصلی ترویج نماز و نمازخوانی در بین نوجوانان و جوانان محسوب می شوند و در شرایط کرونایی و عدم برپایی نمازهای جماعت در مساجد و آموزش‌های غیرحضوری مدارس، نقش خانواده‌ها در علاقه مند کردن نوجوانان و جوانان برای نماز برجسته‌تر شده است.

 

بایبوردی افزود: نماز عاملی مهم در تقویت باورهای دینی و اعتقادی هر فرد است و تکامل معنوی انسان‌ها را به دنبال دارد.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل به همکاری و همراهی امامان جمعه و جماعت، علما و روحانیون و سایر اقشار مردم در زمان شیوع کرونا در این شهرستان اشاره کرد و افزود: اجرای چندین مرحله رزمایش کمک مومنانه با همکاری ستاد نمازجمعه، بسیج و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در زمان شیوع کرونا نمونه‌ای از رزمایش همبستگی و وفاق ملی ارزیابی می‌شود.

 

بایبوردی به اوج‌گیری بیماری کرونا در شهرستان آران و بیدگل و اهمیت برگزاری نماز جماعت اشاره کرد و گفت: در وضعیت قرمز کرونایی این شهرستان، نماز جماعت در فضای باز با پذیرش حداکثر ۷۰ نفر به ازای هر چهار مترمربع برای هر نفر و حداکثر ۳۰ دقیقه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

وی در خصوص نماز ظهر روز عاشورا هم گفت: هیئات مذهبی و عزاداران حسینی می توانند نماز ظهر عاشورا را بدون هرگونه دسته‌روی، در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ بهداشتی اقامه کنند.

کد خبر 1085775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha