عزت و آزادگی جاذبه حضرت سیدالشهدا(ع) برای مکاتب اسلامی و غیر اسلامی در دنیا است

حجت الاسلام مختاری گفت: عزت و آزادگی درس بسیار پرجاذبه حضرت سید الشهدا (ع) برای پیروان سایر مکاتب اسلامی و غیر اسلامی در دنیا است و آنچه دیگران را جذب امام حسین (ع) می کند این درس بزرگ است.

حجت الاسلام مختاری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد درس عزت و آزادگی از نهضت عاشورا گفت: وجود مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) برای مسلمانان و غیر مسلمانان و همچنین تمام اهل عالم این نکته را به یادگار گذاشتند که حتی اگر در سخت ترین شرایط قرار گرفتید دست از عزت خود برندارید. یکی از نکاتی که به عنوان جاذبه سیدالشهدا (ع) دل حتی غیر شیعیان را و مسلمانان را و کسانی که اندک آشنایی ای با حضرت سیدالشهدا (ع) دارند جذب خود کرده ، همین عزت امام حسین (ع) است که حضرت امام حسین (ع) حاضرند در راه خداوند متعال شهید بشوند و در راه هدف متعالی خود قربانی شوند و تمام خسارت های مادی و ظاهری را به وجود بخرند اما دست از عزت برندارند.
 

امام جمعه ساوجبلاغ افزود: این درس بسیار پرجاذبه برای پیروان سایر مکاتب اسلامی و غیر اسلامی در دنیا است و آنچه دیگران را جذب حضرت سیدالشهدا(ع) کرده است، همین ویژگی بزرگ است.



وی گفت: امروز نیز نظام مقدس جمهوری اسلامی که از دل عاشورا متولد شده و بر پایه اهداف قیام حضرت سیدالشهدا (ع) که قیام لله و حرکت در مقابل ظلم و ستم و مقاومت و هزینه پرداخت کردن بود و قرار است انشاءالله الگوی تمدن نوین اسلامی در دنیا باشد و زمینه ظهور را فراهم کند، باید بتواند جاذبه در دل ملت ها ایجاد کند.



وی ادامه داد: یکی از راه های جذب ملت ها که اهل هر مکتب و مرامی هستند، پافشاری بر عزت است؛ اینکه زیر بار ذلت نرفتن و به خاطر منافع زودگذر دنیا تسلیم نشدن است و توقع نیز همین است که دولتمردان بر این موضوع عمل کنند.



حجت الاسلام مختاری خاطرنشان کرد: الحمدالله آنچه امروز از رییس جمهور محترم شاهد هستیم وی اهل این قصه است و در اولین موضع رسمی خود در مراسم تنفیذ موضع سریع و عزت مندانه خود را نسبت به ارتباط با سایر کشورهای دنیا نشان دادند که ما اهل مذاکره با کشورهای دنیا هستیم اما معیشت مردم و زندگی آنها را گره با مذاکره و امثال آن نمی زنیم.



وی ادامه داد: ملتی با پیشینه ایران که عقبه چند هزار ساله همراه با عزت دارد و مخصوصا از زمانی که این عزت و پیشینه با عزت اسلامی گره خورده است و با عزت عاشورایی درهم آمیخته شده، ملت ایران در دوران انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که نهایت هزینه ها را پرداخت می کنند و زیر بار ذلت نمی روند و این همان شعار محوری مکتب سیدالشهدا (ع) هیهات منه الذله است.



وی گفت: توقع این است که دولتمردان نیز پا به پای ملت باشند و در این موضع عزت مندانه حرکت کنند و کوتاه نیایند. مجلس، دولت و حوزه قضایی امیدواریم فهم جدیدی از تشکیل دولت جدید فصلی همراه با عزت را با برکات الهی آغاز کنند.

کد خبر 1085888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha