برنامه های هیئت فرهنگی مذهبی اصناف شیراز به صورت مجازی و کمک مومنانه در دهه محرم برگزار شد

خسروفرد گفت: به دلیل شیوع کرونا و اعمال محدودیت های روزهای اخیر، برنامه های هیئت فرهنگی مذهبی اصناف شیراز در دهه محرم به صورت مجازی و کمک مومنانه به انجام رسید.

«سید عبدالهادی خسروفرد»، با اشاره به فعالیت هیئت فرهنگی مذهبی اصناف شیراز در مراسم مذهبی مختلف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: این هیئت از 12 سال قبل فعالیت های مختلف مذهبی خود را آغاز کرده و دارای هیئت امنا است و مسولان فنی، روسای اتحادیه ها و ... از اعضای آن هستند.

عضو هیئت مدیره هیئت فرهنگی مذهبی اصناف شیراز افزود: این هیئت هر ساله در دهه محرم در قدمگاه حضرت ابوالفضل (ع) در شیراز برنامه های عزاداری مختلفی را با توزیع نذری، مراسم سخنرانی با محوریت کسبه و امرار معاش حلال، واقعه کربلا و ... برگزار می کرد و با برگزاری زیارت عاشورا در مدارس سطح شهر به ترویج فرهنگ عاشورایی می پرداخت و صرف صبحانه مدارس مختلف در سطح شهر یک روز با این هیئت بود.

وی اضافه کرد: به دلیل شیوع کرونا و اعمال محدودیت های روزهای اخیر اما برنامه های هیئت فرهنگی مذهبی اصناف شیراز به صورت مجازی متمرکز شده است و در دهه محرم هر شب در یک برنامه سوگواری مجازی به سخنرانی در مورد وقایع مختلف دهه محرم مانند وقایع تاسوعا، عاشورا و ... پرداخته شده است و این مراسم سوگواری مجازی در گروه های مختلف اصناف در سطح استان و حتی کشور به اشتراک گذاشته شده است تا همگان از فیض این مراسم بهره مند شوند.

خسروفرد اعلام کرد: این برنامه های مجازی در روز عاشورا نیز تداوم دارد و توزیع نذری در این محدودیت ها به صورت کمک های مومنانه و معیشتی به انجام می رسد و این بسته های معیشتی توسط مجموعه اصناف، همکاران صنفی و مردمی که در مراسم همواره حضور دارند تهیه می شود.

وی تاکید کرد: هیئت فرهنگی مذهبی اصناف شیراز دارای حساب بانکی به شماره ۰۱۰۵۷۶۶۲۵۸۰۰۶ است که مبلغ نذورات به آن واریز می شود و برای تهیه بسته های معیشتی و یا نذری مورد استفاده قرار می گیرد و امسال دسته روی نیز به علت محدودیت ها توسط این هیئت نداشتیم.

کد خبر 1086123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha