راهبرد «ما می توانیم» و روحیه جهادی محور فعالیت دولت جدید باشد

حجت الاسلام میهن پرست گفت: اتحاد نگاه ها،رویکردهای انقلابی و جهادی در حل مسائل و مشکلات جامعه بر اساس راهبرد «ما می توانیم» بسیار در حل مشکلات تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۲۹ مرداد) در خطبه های نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره خطبه شصت و ششم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: هنگامی که خبر شهادت «محمد بن ابی بکر» والی امیر مؤمنان علی(ع) در مصر به آن حضرت رسید فرمود: من می خواستم «هاشم بن عتبه» (مرقال) را زمامدار مصر کنم و اگر او را والی آن منطقه کرده بودم، عرصه را بر آنها (لشکر معاویه) خالی نمی گذارد و به آنها فرصت نمیداد، ولی فشار گروهی از افراد مانع شد با این حال من «محمد بن ابی بکر» را نکوهش نمی کنم، چه این که او مورد علاقه من بود و در دامان من پرورش یافت.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» در ادامه با اشاره به هفته دولت، یادآور شد: طبق فرموده رهبر حکیم انقلاب اسلامی، دولتی با ویزگی «مومن بودن» و «جوان و با نشاط بودن» و «کاربلد بودن» سه شاخصه اصلی دولت سیزدهم باید باشد تا برای دردهای مزمن جامعه راه علاج بجوید.

 

وی تصریح کرد: مهم ترین نتیجه تشکیل دولت مردمی و تحول گرا، دو اثر مبارك تفويت «امیدآفرینی» و «ارتقاء اعتماد ساری» است که به افزایش سرمایه اجتماعی و قدرت نرم نظام انقلابی خواهد انجامید، اتحاد نگاه ها،رویکردهای انقلابی و جهادی در حل مسائل و مشکلات جامعه بر اساس راهبرد «ما می توانیم» بسیار در حل مشکلات تاثیرگذار خواهد بود.

 

امام جمعه شهر چوار یادآور شد: حرکت بر مبنای بیانیه گام دوم و توحه عینی و عملی به سیاست های اعلامی رهبری که در اسناد بالادستی آمده است و سالهاست بسیاری از آنها بر رمیں مانده است و آحاد اعضای کابینه اعم از وزرا، معاونان و مشاوران باید متناسب با شاخص ها، معیارها و ویژگی ها، در تراز انقلابی اسلامی با شرایط گام دوم باشند.

 

حجت الاسلام میهن پرست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت واکسیناسیون جامعه در مقابل کرونا، بیان کرد: اهل نطر می دانند که واکسن کرونا در حال حاضر بك كالای تجاری نیست بلکه بك كالای راهبردی (استراتزيك) است که در اختیار دولت ها است، بنابر این ساده انگاری است اگر گمان کنیم با يك درخواست کتبی و واریز کردن مبلغ مورد نیاز، به ابران واکسن می دادند.

 

وی افزود: تهیه و توزیع واکسن هم اکنون بین کشورهای تولید کننده مانند آمریکا، انگلیس، روسیه و چین و هید و... تبدیل به يك جنگ تمام عیار اقتصادی و سیاسی شده است. بنابراین علت اصلی حرکت به سمت تولید واکسن «راهبرد خنثی سازی تحریم» بوده است و تولید واکسن از چند منظر افدام خرد مندانه ای بود.

 

امام جمعه شهر چوار گفت: البته ممکن است برخی واکسن ها به تولید انبوه نرسد، ولی مسیری که طی شده و دانشی که به دست آمده ظرفیتی است که می تواند در عرصه های دیگر مورد استفاده قرار گیرد، هر چند تا الان همه مسیرها امید بخش بوده است، بنابراین  هزینه انجام شده، هزینه تولید علم و دانش است و موازی کاری مضر و اسراف محسوب نمی شود.

 

حجت الاسلام میهن پرست در ادامه با اشاره به تحولات کشور افغانستان، اظهار کرد: در باب تحولاب افغانستان پرسش این است که حرا ایران به کمک عراق و سوربه شتافت ولی به کمک  افغانستان نمی رود؟ مگر این مردم، مظلوم نیستند؟ در پاسخ باید به چند موضوع مهم توجه و دقت کنیم، هم دولت عراق و هم دولت سوریه رسما و علنا ار ایران تقاضای كمك مستشاری کردند که با فواعد بس المللی نیز سازگاری داشته و دارد و هیچگونه خدشه حقوقی به آن واردنیست.

 

وی بیان کرد: اشرف غنی که دولتی کاملا جعلی و فاسد را مدیریت می کرد، در این سال ها. تمام امیدش به آمریکا بود که بعد از یک عمر دریوزگی پشت او بایستند، وقتی هم در این ماه ها تنها ماند، هیچ تفاضای کمکی ار ایران نکرد، تا ایران طبق قواعد بین المللی به کمکش بشتابد! اکنون، با خفت و خواری، معلوم شده پشت صحنه با آمریکایی ها تبایی داشته و به استقبال طالبان در کاخ ریاست جمهوری رفته و بعد با ده ها میلیون دلار پول مردم فقیر و جنگ زدہ افغانستان فرار را برقرار ترجیح داد و مردم مطلوم خود را رها کرد و رفت.

 

امام جمعه شهر چوار گفت: طالبان ماهیتش همان ماهیتی با تفکرات تند و متحجرانه مذهبی و با زاويه با ایران است، اما با تجربه بیست ساله خود می داند که نمی تواند با خشونت داعشی پیش برود، از این رو است که می بینیم تقریبا تمام شهرهای بزرگ افغانستان مانند غزنی، هرات، مزارشریف و کابل را با کمترین درگیری به تصرف در آورد، طالبان می داند اگر بخواهد دولت تشکیل بدهد باید مرزهای همسایه ها را به رسمیت بشناسد. باید امنیت را در کشورش برقرار کند و بايد يك دولت متشکل از همه اقوام تشکیل دهد و گرنه، سرنوشتی مثل داعش خواهد داشت.

کد خبر 1086342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha