۶۸درصد محصول برنج در گیلان برداشت شده است

اکبرزاده از برداشت ۶۸درصدی محصول برنج از شالیزارهای گیلان خبر داد و گفت: برای جلوگیری در ضایعات برنج کشاورزان عملیات خشک کردن شالی را در هوای آزادو در شالیکوبی ها انجام دهند.

«ابراهیم اکبرزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه از مجموع 238 هزار هکتار اراضی شالیکاری گیلان تا روز (۲۷ مرداد) معادل ۱۶۳ هزار و ۲۵۷هکتار از شالیزارهای استان برداشت برنج انجام شده است افزود: از این میزان معادل ۱۲۲ هزار و ۴۴۳ هکتار به صورت مکانیزه و ۴۰ هزار و ۸۱۴ هکتار به شکل دستی برداشت شده است.



مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت ۶۸درصدی مزارع استان بیان کرد: برداشت برنج صبح‌ها پس از خشک شدن شبنم باید انجام شود.



وی همچنین از کشاورزان گیلانی خواست پس از عملیات برداشت، از سوزاندن کاه و کلش جدا خودداری کنند چرا که علاوه بر بحث‌های زیست محیطی، فروش کاه و کلش منبع درآمدی خوبی می تواند برای آنان باشد.


 
اکبرزاده همچنین عجله در خشک کردن شالی در هوای آزاد و در شالیکوبی‌ها را از دیگر مواردی عنوان کرد که کشاورزان باید به آن توجه داشته باشند و ادامه داد: با این کار از ضایعات برنج جلوگیری می شود.



گفتنی است، گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که رتبه اول از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود.
 

کد خبر 1086480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha