امروزجای سند جامع مساجد در کشور خالی است

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امروزجای سند جامع مساجد در کشور خالی است گفت:وجود این سند می‌تواند انسجام مدیریتی بین نهاد‌های فرهنگی و فعالان مساجد ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله اعرافی امروز(شنبه ۳۰مرداد) در دیدار اعضای ستاد انسجام مساجد استان گفت: امروز متاسفانه جای سند جامع مساجد در کشور خالی است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: وجود این سند می‌تواند انسجام مدیریتی بین نهاد‌های فرهنگی و فعالان مساجد ایجاد کند.

 

آیت الله اعرافی تاکید کرد: البته این سند باید مردمی و بدون بودجه دولتی طراحی شود و فعالیت‌ها و مشارکت‌های مساجد با محوریت نهاد‌های مردمی صورت گیرد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه نبود مطالعه و تحقیق کارشناسی در پشت صحنه برنامه‌های فرهنگی را از آسیب‌های جدی مساجد امروز برشمرد و یادآور شد: متاسفانه این بی‌برنامگی و نبود کار کارشناسی موجب هدررفت توان و هزینه‌ها می‌شود.

 

وی افزود: من معتقدم باید برنامه‌های فرهنگی مساجد به خود مردم واگذار شود، اما متولیان فرهنگی باید پشتیبان فکری و علمی این نهاد‌های مردمی باشند تا بتوانند برنامه‌ها را با انسجام دقت به سلامت بیشتری در مساجد اجرا کنند.

 

آیت الله اعرافی با اشاره به تدوین سند جامع ۲۰ سال آینده حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در این صنعت بر محوریت مساجد و فعالیت‌های فرهنگی در مساجد تاکید شده و پیش بینی می‌شود با اجرای این سند راهبردی بتوانیم در مساجد و تامین امام جماعت تحولات قابل توجهی انجام دهیم.

کد خبر 1086786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha