آیات عظام ارتحال آیت الله فقیه ایمانی را درپیام هایی جداگانه تسلیت گفتند

آیات عظام صافی گلپایگانی، حسینی بوشهری، فاضل لنکرانی و مقتدایی در پیام های جداگانه فقدان آیت الله فقیه ایمانی را ثلمه ای بزرگ برای روحانیت و مردم اصفهان دانستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیات عظام صافی گلپایگانی، حسینی بوشهری، فاضل لنکرانی و مقتدایی در پیام های جداگانه ارتحال آیت الله فقیه ایمانی را تسلیت گفته اند که متن این پیام ها در ادامه آمده است.

 

 

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی ارتحال آیت‌الله فقیه ایمانی را تسلیت گفتند که متن آن به این شرح است:

 

بسمه تعالی

 

*انا لله و انا الیه راجعون* 

درگذشت عالم پارسا، خدمتگزار با اخلاص قرآن و عترت، جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید کمال فقیه ایمانی طاب ثراه، موجب تاثر و تاسف گردید.

آن روحانی والامقام، سالیان متمادی در نشر معارف نورانی قرآن و اهل بیت علیهم السلام خدمات بسیار ارزنده‌ای داشت.

تفسیر قرآن کریم به زبان‌های مختلف و خدمت به مردم و تاسیس مراکز علمی و عام المنفعه همه از برکات وجودی آن عالم پر تلاش و وظیفه‌شناس است.

درگذشت آن فقید سعید را به مردم شریف استان اصفهان و حوزه علمیه و بیت مکرّم ایشان تسلیت گفته؛ رحمت و غفران الهی برای آن مرحوم و حشر و نشر با اجداد طاهرینش علیهم السلام را از خداوند متعال مسئلت دارم.

۱۲ محرم الحرام ۱۴۴۳ 

لطف الله صافی

 

 آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در پی ارتحال آیت‌الله حاج سید کمال فقیه ایمانی از علمای برجسته اصفهان پیام تسلیتی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

ارتحال عالم عالیقدر روحانی پرتلاش آیت الله حاج سید کمال فقیه ایمانی رضوان الله علیه موجب تاثر و تاسف گردید. مردم انقلابی و شهید پرور اصفهان شخصیتی را از دست دادند که از افتخارات حوزه مقدسه آن استان بود و در طول عمر پر برکت خویش خدمات فرا وانی را از خود برجای گذاشت، تاسیس حوزه علمیه دارالحکمه و احداث بیمارستانهای متعدد و کتابخانه بزرگ امیرالمومنین علیه السلام و ارائه تفسیر قرآن به زبان‌های مختلف ازجمله خدمات مهم آن عالم بزرگوار بود.

مردم اصفهان ایشان را پناه خود در امر دین و دنیای خود می دانستند.ایشان در نهضت مقدس انقلاب اسلامی از چهره‌های پیشگام و پرنفوذ و مورد اعتماد حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بود. حقا فقدان ایشان ثلمه ای است بسیار بزرگ که باید به ساحت مقدس ولی الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و روحانیت معظم و مردم انقلابی اصفهان و نیز به خاندان مکرم وخانواده محترم خصوصا آقا زادگان گرام و نیز همه دوستداران و علاقه مندان ایشان تسلیت عرض نمایم.
از خداوند خواستارم روح آن مرحوم را در این ایام عزای حسینی با سالار شهیدان محشور فرماید.

محمد جواد فاضل لنکرانی

۱۴۰۰/۵/۲۹

 

 

آیت الله حسینی بوشهری در پیامی درگذشت آیت الله حاج سید کمال فقیه ایمانی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت آیت الله حسینی بوشهری در پی درگذشت آیت الله حاج سید کمال فقیه ایمانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم فاضل و خدمتگزار، آیت الله حاج سید کمال فقیه ایمانی رحمة‌الله علیه موجب تالم وتاثر گردید. این مجاهد انقلابی و مبارز خدمات ارزشمندی در ترویج دین و گسترش معارف اسلامی داشته و با تاسیس مراکز علمی فرهنگی و موسسات خیریه و عام المنفعه در خدمت به مردم حضوری چشمگیر و موثر داشت.
اینجانب رحلت این عالم بزرگوار و یار وفادار و صدیق امام و رهبری را به بیت مکرم، علاقه‌مندان وبازماندگان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستارم.

سید هاشم حسینی بوشهری
رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

 

آیت الله مقتدایی،‌ رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با صدور پیامی درگذشت آیت الله فقیه ایمانی را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

ارتحال عالم وارسته، استاد اخلاق آیت‌الله حاج سید کمال فقیه ایمانی رضوان‌الله تعالی علیه موجب تأثر و تأسف گردید.

وی که در زمان رژیم شاهنشاهی علیه طاغوت  از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات شایان توجهی داشتند که از جمله این خدمات می‌توان به تأسیس مراکز متعدد درمانی، بیمارستان، تأسیس حوزه علمیه، مرکز تحقیقات و کتابخانه بزرگ امیر المومنین علیه‌السلام، تألیف و چاپ تفسیر قرآن کریم به زبان‌های مختلف و ارسال به علاقه‌مندان به علوم اسلام در سراسر دنیا ازجمله فعالیت‌های این روحانی پرتلاش و ولایتمدار بود.

بی‌شک فقدان ایشان ثلمه ای بزرگ به ساحت مقدس ولی‌الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و روحانیت معزز و مردم انقلابی اصفهان است.

این‌جانب ارتحال ایشان را خدمت خانواده محترم ایشان، آقا زادگان و مردم علاقه‌مند و دوستدار ایشان در اصفهان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان برای ایشان طلب مغفرت و برای بازماندگان صبر جزیل خواستارم.
مرتضی مقتدایی

کد خبر 1086805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha