قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۰۸ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۸۰۸ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ هم استانی جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» عصر امروز (۳۰ مرداد ماه) اظهار کرد: هم اکنون ۶۱۷ بیمار در بیمارستان های استان بستری بوده که ۲۸۴ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۴۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۵۸ هزار و پنج نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

وی اذعان داشت: از ۷۹۶ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۴۰ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، چرام و لنده بود.

 

یزدان پناه یادآور شد: همچنین از ۲۸۷ نمونه رپید تست ۳۵ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بهمئی، کهگیلویه و دنا هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون را داشته ایم که این نشان از خطرناک و آسیب زایی  کرونای نوع دلتا است.

 

وی گفت: چنانچه رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی صورت نپذیرد و تجمعات تعطیل نشوند، شاهد روزهای سخت تر و افزایش آمار بیماران بدحال خواهیم بود که در نهایت موجب افزایش مرگ و میر خواهد شد. 

کد خبر 1086806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha