علامه حکیمی پرچم عدالت و عدالت خواهی را برافراشته نگه داشت

رئیس مجلس شورای اسلامی با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت علامه حکیمی گفت: این عالم ربانی پرچم عدالت و عدالت خواهی را برافراشته نگه داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محمدباقر قالیباف در  ادامه جلسه علنی  امروز  دوشنبه (یک شهریور)مجلس شورای اسلامی گفت: شب گذشته باخبر شدیم عالم ربانی حضرت علامه محمدرضا حکیمی رحلت کردند که وی از چهره‌های برجسته حوزه و اسلام پژوه بود و اثر همیشه ماندگار و جاودانه او یعنی الحیات مورد توجه ما خواهد ماند.علامه حکیمی عُمر خود را وقف ترویج معارف اسلامی کرد و مروج سیره علمی و عملی اهل بیت (ع) بود و همیشه پرچم عدالت و عدالت خواهی را برافراشته نگه داشت.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علامه حکیمی در میان جان‌های جویای حقیقت مخصوصاً جوانان چهره‌ای برجسته و شناخته شده بود و درگذشت وی را به حوزه‌های علمیه، امت اسلامی،مقام معظم رهبری ، ملت ایران و خانواده بزرگ این حکیم تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

 

وی همچنین  با اشاره به روز بزرگداشت بوعلی سینا و روز پزشک  گفت: انصافا در یک سال و نیم گذشته، مجاهدت و از جان گذشتگی کادر درمانی پزشکان و پرستاران را دیدیم. به عنوان یک رزمنده باید بگویم که این تنها مجاهدت رزمندگان در عرصه سلامت نبود. در دوران دفاع مقدس، با همان دسته‌های اول که رزمندگان به سمت خط مقدم حرکت می‌کردند؛ بخشی از پزشکان ما رزمنده بودند و رزمندگی می‌کردند. بخشی از پزشکیان ما نیز با همان رسته‌ها و دسته‌ها برای ارائه خدمات پزشکی همراه رزمنده‌ها به خط می‌رفتند.

 

قالیباف ادامه داد: بزرگترین و بهترین تجهیزات و امکانات در سه - چهار کیلومتری پشت خط مقدم برای سخت‌ترین جراحی‌ها برای مجروحین برقرار بود. در مدافعان حرم نیز حضور پزشکان را تجربه کردیم. زحمات این عزیزان و شهدای این عرصه را گرامی می‌داریم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز پزشک به این پزشکان و پرستاران خاطر نشان کرد: امیدوارم بنده و همکارانم قدرشناسی کنیم تا عزت و منزلت آنها حفظ شود. حمایت‌های لازم در عرصه مادی را نیز جدی بگیریم.

کد خبر 1087233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha